חוששות מתחרות? HOT ו-yes ניסו לעכב את כניסתה של פרטנר לשוק הטלוויזיה

HOT ו-yes בדקו אפשרות לדרוש מפרטנר תשלום עבור השימוש בתיול (כבלי התקשורת הפרוסים בבתי הלקוחות) במסגרת כניסתה הצפויה לעולם התוכן הטלוויזיוני - אך ככל הנראה דרישה זו לא תצא לפועל

החברות HOT ו-yes בדקו אפשרות לדרוש מפרטנר תשלום עבור השימוש בתיול (כבלי התקשורת הפרוסים בבתי הלקוחות) במסגרת כניסתה הצפויה לעולם התוכן הטלוויזיוני. ככל הנראה, הדרישה הזו לא תצא לפועל, לאחר שבדיקה משפטית העלתה כי כל עוד פרטנר פועלת כספקית אינטרנט - אין סיכוי למנוע ממנה להשתמש בתיול בבית המנוי. צעד כזה, סביר להניח, גם היה מתקבל בהתנגדות תקיפה של משרד התקשורת.

השימוש בתיול בבית המנוי היווה את אחד הקרבות המרים ביותר בין yes ל-HOT בשנים עברו, לאחר שחברת הכבלים נלחמה מלחמת חורמה למנוע מ-yes לעשות שימוש בתיול שהניחה בבית המנוי ללא שתקבל פיצוי על כך. דיונים, משפטים ותביעות ליוו את המאבק ומשרד התקשורת נאלץ להתערב ולקבוע כללים סדורים לתשלום או לאי-תשלום. בפועל, סוגיית התיול נעלמה מאליה בשנים האחרונות ונדמה שאפילו הכספים ש-HOT טענה ש-yes חייבת לה לא נגבו עד עתה.

הכניסה המתוכננת של פרטנר לעולם התקשורת הנייחת, ובעיקר הכניסה שלה לעולם השידורים הטלוויזיוני במודל של VOD, מעוררת חששות כבדים מאוד בחברות הכבלים והלוויין, שמנסות בימים אלה למצוא דרכים חדשות כדי להתמודד עם המהלך הבלתי צפוי של חברת הסלולר. אלא שפרטנר הולכת להציע את שירותיה על גבי האינטרנט ולכן אין דרך חוקית לגבות ממנה תשלום עבור השימוש בתיול בבית המנוי. הבעיה עוד יותר מסובכת אם פרטנר תספק ללקוחות מודם משלה, ואז הסיכוי להתערבות הוא אפסי.