הקץ לתלונות אנונימיות במערכת בתיהמ"ש? הובטחה דיסקרטיות למתלוננים שיזדהו

מנהל בתיהמ"ש, משה גל: תלונות אנונימיות לא יטופלו - אלא אם ניתן לבדוק את המידע בהן באמצעים אובייקטיבים טהורים ; ישקול לנהל חקירה נגד מתלונן אנונימי "שפנייתו נועדה להכפיש אחרים או להפיק טובת הנאה אישית"

מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, מינה את עוזרו הבכיר, עו"ד ברק לייזר, לשמש ככתובת לתלונות עובדים על ליקויים במערכת. זאת, תוך הבטחה למתן דיסקרטיות לפונים, ובניסיון לשים קץ למכתבים אנונימיים. כיום מנהלת המערכת מכרזים רבים - מה שמגביר את תופעת התלונות האנונימיות, שלא פעם נועדו להכפיש מתחרים.

במכתב ששיגר לעובדי מערכת בתי המשפט כותב גל, כי מכתבים אנונימיים "מהווים אות וסימן לשבר בתרבות הניהולית של ארגון", וזורעים אווירת "רדיפה והפחדה". ואולם, לעיתים יש לעובדים מידע אמיתי על ליקויים במערכת שיש לאפשר את תיקונם.

גל מבהיר כי תלונות אנונימיות לא יטופלו - אלא אם ניתן לבדוק את המידע בהן באמצעים אובייקטיבים טהורים, כגון עיון בכרטיס נוכחות. לדבריו, הוא ישקול לנהל חקירה נגד מתלונן אנונימי, "שפנייתו נועדה להכפיש אחרים או להפיק טובת הנאה אישית או שהופצה בתפוצה רחבה מעבר לנדרש, מבלי שיהיה מוכן לעמוד מאחוריה באופן הוגן ולסייע בבדיקתה".

כדי שלא לסתום פיות ולאפשר בכל זאת לכל עובד במערכת "להתלונן ללא מורא וחשש על תופעות של פגיעה בטוהר המידות והיושרה או על מעשים חריגים שהארגון אינו יכול ואינו צריך להשלים עימם, זאת תוך חשיפת זהותו ולא באופן אנונימי" - הוא ממנה את עוזרו, שכאמור מחויב לדיסקרטיות מלאה.