האקרים טורקיים הפילו את אתר "קשרי עיתונות" של אוניברסיטת ת"א

מי שניסה להיכנס הבוקר להודעות קשרי עיתונות שבאתר האוניברסיטה נתקל בתמונת מומיה על רקע שחור, לצד דגל טורקיה וכתובות בתורכית, תחת הכותרת "נפרץ!" ; התקלה תוקנה לאחר פניית "גלובס" בעניין

מי שניסה להיכנס הבוקר (ג') להודעות קשרי עיתונות שבאתר אוניברסיטת תל-אביב נתקל בתמונת מומיה על רקע שחור, כשבצידה דגל טורקיה וכתובות בתורכית, תחת הכותרת "נפרץ!". התקלה תוקנה כשעה לאחר פניית "גלובס" בעניין.

באוניברסיטת תל-אביב הסבירו את פריצת אתר האוניברסיטה בכך שתוכנות ההגנה העיקריות שהותקנו נעשו ביחס ישיר לרמת הסיכון, כאלה המגנות גם על הנתונים הרגישים שבמוסד, דוגמת כספים, ציונים, אתר יחידת ההרשמה וכו'. אתר ההודעות לעיתונות היו בקו ההגנה השלישי בלבד ולכן כנראה, הצליח להיפקץ על-ידי האקרים שמחפשים פרצות בקווי ההגנה הללו.

האחראי על מערך המחשוב באוניברסיטה, אשר רוטקופ, הגדיר את הפעולה טרור אינטרנט, אך טען כי לא ניתן לקבוע אם מדובר בפעולה אנטי ישראלית עוינת: "כל ההתקפות למיניהן הן בבחינת איום טרוריסטי, אבל לא מדובר בהכרח בפעולה נקודתית של אדם נגד האוניברסיטה, אלא ביצירת תוכנה שמחפשת לתקוף אתרים מסויימים. שדרגנו את תוכנת ההגנה ועשינו תיקון רוחבי במערכת, אבל זה יכול לקרות שוב, זאת מלחמה אין סופית".

רוטקופ הצדיק את רמות ההשקעה המדורגות בהגנה על אתרי האוניברסיטה: "בארגונים עם משאבים מוגבלים עושים השקעה ביחס ישיר לרמת הסיכון ולרמת הנזק שיגרם אם חלילה יקרה משהו. לכן דאגנו שההגנה הכי חזקה תהיה על הנתונים הכי חשובים של הארגון, להודעות לעתונות קל יותר לחדור", ציין.