הערכות: תקיפת מנכ"ל קשת, אבי ניר, קשורה לתחקירים של סדרה חדשה בשם "שתולים"

עפ"י הערכות, שני התחקירים שנבדקים בעניין זה הם אודות גן אירועים וקבוצת כדורגל ; אמש הוצב שומר בפתח ביתו בת"א ; ניר, שהותקף שלשום ע"י שני אלמונים בסמוך לביתו, מאושפז באיכילוב עם שברים בגופו

תקיפתו של מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר, קשורה ככל הנראה לתחקירים שנעשו במסגרת סדרה דוקומנטרית חדשה בשם "שתולים", שצפויה לעלות בקשת כבר בעונת החורף הקרובה. על-פי הערכות, שני תחקירים שנבדקים על-ידי המשטרה בעניין זה הם אודות גן אירועים וקבוצת כדורגל.

בשלב זה לא נראה כי ניר ישתחרר היום (ד') מבית-החולים איכילוב. ל"גלובס" נודע כי כבר אמש (ג') הוצב שומר בפתח ביתו שבתל-אביב. החקירה המשטרתית מתמקדת בשלב זה בעיקר סביב תפקידו של ניר כמנכ"ל קשת, והיא מרוכזת בידיו של קובי גטניו, ראש מחלק תשאול במרחב ירקון במשטרה.

ניר, שהותקף שלשום (ב') בערב על-ידי שני אלמונים בסמוך לביתו, מאושפז בבית-החולים איכילוב עם ברך שבורה, וסובל משברים גם בשורש כף היד, באף ובשתי אצבעות.

במסגרת הסדרה הדוקמונטרית "שתולים" הושתל תחקירן שבדק לעומקם של דברים נושאים בתחומים שונים. הסדרה מובלת על-ידי אורלי וילנאי-פדרבוש, וכל התחקירים בה כבר הושלמו. בימים אלה נמצאת מערכת התוכנית בשלב של בקשת תגובות מכל הגופים בהם הושתלו אנשים לצורך התחקיר.

היום פרסם איגוד הבמאים והתסריטאים בישראל תגובה למעשה, בה ציין כי הוא מגנה את תקיפתו של ניר. האחראי על היצירה המקורית באיגודים, אסף כרמל, אמר כי "הפעולה הבריונית בסגנון המאפיה מעוררת שאט-נפש, ויש לקוות כי התוקפים ייתפסו במהרה וימוצה עמם הדין. בכל מקרה, אנחנו סמוכים ובטוחים כי מי שרצו לפגוע בחופש הביטוי ולהרתיע איש תקשורת מלבצע את מלאכתו - עתידים לנחול אכזבה מרה. אנחנו מאחלים לאבי רפואה שלמה וחזרה מהירה לעבודה".

סמירה: נפעל לקיום דיון בנושא

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הגיב היום לראשונה על תקיפת מנכ"ל קשת, אבי ניר.

"מדובר באירוע מאוד מדאיג שצריך לבלום אותו ולטפל בו", אמר סמירה, "ואני מקווה שיימצאו המעורבים במקרה ושהם יטופלו כראוי על-ידי שלטונות החוק. אני מחזק את ידיו של אבי ושל כל העוסקים במלאכת העיתונות שזה לא ירפה את ידיהם, אם יש קשר כמובן, ושנמשיך לעשות טלוויזיה ועיתונות ראויה ועצמאית".

לדברי סמירה, "מתוך היכרותי עם אבי, אני לא חושב שמישהו ישיג את מבוקשו באמצעים אלימים כאלה".

"צריך לחכות ולראות מה יקרה בחקירות של הגורמים הממונים, ואם יש קשר לעיסוקו של אבי - נפעל לקיום דיון ברשות השנייה על הנושא. אני מקווה שיימצאו אשמים, ואז נוכל לדעת איך לפעול", הוסיף סמירה.