קשה לילד לשבת מול המחשב? Puff-TV מציעה משחקים אינטראקטיביים לטלוויזיה

יובל אייל, מנכ"ל החברה: "שוק ה-VOD יהיה שוק מאוד גדול, שיגיע למסה קריטית של צרכנים כבר ב-2012. אנחנו נוביל בשוק הזה"

הפוטנציאל המסחרי שטמון במגזר הילדים באינטרנט ידוע לחברות רבות, לכן פורטלים רבים, מנסים לייצר לצד עולמות וירטואליים ייעודיים, סביבת גלישה בטוחה לילדים, והכנסות עבור עצמם. חברת Puff-TV, שהוקמה ב-2006 על-ידי יובל אייל, המשמש גם כמנכ"ל החברה, ויובל קלתי, סמנכ"ל התוכן שלה, מכוונת אף היא לגיל הצעיר, ובפרט לגיל הרך, מגילאים שנה ועד 6 שנים.

Puff-TV מפתחת משחקים אינטראקטיביים לגיל הרך, המיועדים לחברות הטלוויזיה שמציעות שירותי VOD. "אנחנו מספקים את החוויה האינטראקטיבית היחידה שיש היום ב-VOD לילדים", אומר אייל. בעבר, הוא הקים את חברת הטכנולוגיה BmyPC שנסגרה עם התפוצצות הבועה, ואת חברת בי-קונטקט. "לילדים בגיל הרך קשה לשבת ליד שולחן קטן ולשחק במחשב, ולכן אנחנו מאפשרים להעביר את החוויה הזו לסלון".

המשחקים האינטראקטיביים מתבססים יותר על הצד החינוכי ופחות על הצד הבידורי, והם מאפשרים לילדים ללמוד לספור או להכיר אותיות.

עד היום גייסה החברה סכום של 600 אלף דולר ממשקיעים פרטיים בארץ ובחו"ל שאת שמם אייל לא מוכן לחשוף, ולאחר שקיצצה לאחרונה בכוח האדם, בצל המשבר העולמי, הוא מאמין שהסכום יסייע להם להמשיך ולפעול עד ששוק ה-VOD יגיע לבשלות בעולם. "בתחילת 2010 נגיע לרווחיות", הוא טוען.

המשחקים משווקים לחברות הכבלים וה-IPTV שמציעות גם שירות VOD, באמצעות מקלדת ייחודית לגיל הרך שמפתחת החברה הישראלית קומפי. "העבודה הקריאיטיבית נעשית אצלנו בחברה, ואת העבודה הטכנולוגית אנחנו נותנים למיקור חוץ", מסביר אייל.

לדבריו, לכל חברת VOD יש טכנולוגיה שונה, ועל כן הם עובדים עם החברות שמפתחות עבורן את מערכת ה-VOD. ל-Puff-TV יש כבר כמה שיתופי פעולה עם חברת הכבלים Rogers בקנדה וחברות מקומיות באירופה, והלקוחה המרכזית שלה היא חברת הסלולר וריזון, שמפעילה מיזם IPTV בארה"ב, שבו עתיד להיות מושק ערוץ VOD שיכיל את המשחקים שהיא מפתחת. בארץ, לעומת זאת, נעשה ניסיון לנהל משא ומתן עם HOT שנכשל "בשל שינויים פנימיים שהתרחשו ב-HOT", וכעת החברה רק מוכרת לה זכויות הפצה של תכנים לילדים אותם רכשה מחברות המקור.

"ברוב הבתים במדינות המערביות עדיין אין VOD, ושיעור החדירה של השירות הוא מאוד נמוך, בטח בהשוואה לשיעור החדירה של האינטרנט או הסלולר", אומר אייל. "אבל זה יהיה שוק מאוד גדול, שיגיע למסה קריטית של צרכנים כבר ב-2012. אנחנו נוביל בשוק הזה".