ההחלטה על עתיד ערוץ 10 עוברת לידיו של שר התקשורת

השר אטיאס יכריע האם להעניק לקברניטי ערוץ 10 ארכה של 3 חודשים, שבמהלכה ינסו להציג מתווה להשבת המחוייבויות

מועצת הרשות השנייה מעבירה את הכדור לידיים של שר התקשורת: יו"ר המועצה, נורית דאבוש, פנתה הבוקר (א') במכתב לשר התקשורת, אריאל אטיאס, בבקשה לפעול להארכת המועד לקביעת המועצה בשאלת הארכת הזיכיון של "ישראל 10" עד ל-1 במארס 2009, קרי בעוד 3 חודשים.

במכתבה מזכירה דאבוש לשר כי עם גיבוש התקנות בנושא הכוונה הייתה לתת למועצה להכריע עד פברואר 2009, אך עם זאת בדיון שהתקיים בכנסת בוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת החינוך והתרבות, התבקשה הוועדה להקדים את המועד, זאת לאחר שבאותם ימים התגבש הסדר עם ערוץ 10 להשבת חובות בסך 103 מיליון שקל.

"עתה, לאור המשבר הכלכלי ואי הוודאות שנוצרה נבקש לשוב למתווה המקורי אשר לפיו החלטת המועצה תתקבל בשלב מאוחר יותר. אנו סבורים כי תאריך 1.3.09 מהווה איזון נאות בין הותרת זמן מתאים ל"ישראל 10" להגיש לרשות מתווה העומד בתנאי החוק, לבין הצורך להבטיח כי ככל שלא יוארך הזיכיון יוותר די זמן לעריכת מכרז ולהערכות לשידור של זכיין חדש".

דאבוש מבהירה כי אם עד ה-1 במארס "ישראל 10" לא תציג מתווה מתאים, מועצת הרשות השנייה תפעל במהירות האפשרית לעריכת מכרז חדש ובחירתו של זכיין לערוץ שיחל לשדר מתאריך ינואר 2010. "אני סבורה כי לאור הניסיון שהרשות צברה בעריכת מכרזים בטלוויזיה וברדיו, וכיוון שהתשתית לעריכת מכרז מוכנה כבר ברובה ניתן יהיה לעמוד בלוח הזמנים האמור", כתבה לאטיאס.

כאמור, ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבת מועצה מכרעת שמטרתה הייתה להחליט האם להאריך את תקופת הזיכיון של ערוץ 10 בשנתיים נוספות או לחילופין, להכריז על יציאתו למכרז חדש. מאחר והערוץ טרם הגיע להסכם עם הנהלת הרשות בדבר פריסת מחויבויותיו, ניתן היה להניח את המועצה תמליץ על יציאה למכרז חדש וסיום הזיכיון של הערוץ בינואר 2010. למרות זאת, במועצה בחרו להעניק לערוץ ארכה נוספת, בת שלושה חודשים, במהלכם תנסה הנהלת הרשות להגיע שוב להסדר פריסה של חובות ערוץ 10 משנים קודמות והעבירה את ההכרעה הסופית בעניין לשר התקשורת.