מנכ"ל רדיו חיפה: "חלה ירידה של 45% בנפח הפרסום של הרדיו האזורי"

מנכ"ל תחנת הרדיו הצפונית, דני נישליס, מבקש מהרשות השנייה הקלות כספיות מידיות עבור תחנות הרדיו האזוריות

ירידה של 45% בנפח הפרסום של תחנות הרדיו האזורי נרשמה בחודשים האחרונים - כך מדווחות חלק מתחנות הרדיו האזוריות בפנייה לרשות השנייה, בדרישה להקלות כספיות מידיות לתחנות האזוריות, כך נודע ל"גלובס". הדרישה להקלות באה לידי ביטוי בהפחתת דמי התמלוגים, דמי הזיכיון ודמי התדרים המשולמים על-ידי התחנות האזוריות.

במכתב ששלח דני נישליס, מנכ"ל רדיו חיפה, ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, מכתב עליו חתומים גם מנהלי תחנות נוספות של הרדיו האזורי, הוא כותב כי "אני מבקש להפנות את תשומת לב הרשות השנייה למצב הכלכלי הקשה ביותר אליו נקלענו לאחרונה. אצל רובנו צלל נפח הפרסום בחודשים האחרונים בלמעלה מ-45% והתחזית לשנת 2009 היא קשה עוד יותר".

עוד כתב נישליס כי כל צמצום בכוח-אדם יביא גם לצמצום ולפגיעה באיכות התוכניות. "בדומה להקלות המסתמנות לטלוויזיה המסחרית אנו פונים אליכם בבקשה להקל עלינו בהפחתת דמי התמלוגים שאנו משלמים למדינה ובהפחתת גובה דמי הזיכיון ודמי התדרים. סיוע כזה גם ישפר את מצבנו הכלכלי הקשה וגם לא יאלץ אותנו להמציא דרכים של קיצוץ לא ראוי".

דרישה זו של תחנות הרדיו האזורי להקלות אינה מפתיעה נוכח העובדה כי הרשות ומועצת הרשות מנסים לקדם באופן מהיר שורה של הקלות לזכייני הערוצים המסחריים, הקלות המוערכות בעשרות עד מאות מיליוני שקלים, זאת בנוסף להקלות בגובה התמלוגים אותם הם משלמים למדינה בשיעור של 4% בשנה.

באחרונה נעשות לא מעט פניות ומופעלים לחצים רבים להפחית את דמי התמלוגים שמשלמים הערוצים המסחריים ותחנות הרדיו האזוריות למשרד האוצר. המטרה היא בשלב הראשון להביא להפחתה לשיעור של 2.5% בדומה להיקף התמלוגים שמשלמות חברות הכבלים והלוויין כמו גם שוק התקשורת כולו, ובשלב השני אף להביא את זה לרמת של 0, דבר שיחול על כל שוק התקשורת.

מהנהלת הרשות השנייה נמסר בתגובה: "נושאים אלו נמצאים על סדר יומה של הרשות השנייה ומטופלים מול הגורמים השונים. נשלחה פנייה על ידי מועצת הרשות למשרד האוצר. המצב הכלכלי מחייב סיוע של המדינה לגופי השידור על מנת לשפר את יכולתם לשדר באופן ראוי".