וושינגטון מיוצ'ואל יפטר 9,200 עובדים כתוצאה מהמיזוג עם ג'יי.פי מורגן; קרדיט סוויס יפטר 650 עובדים

וושינגטון מיוצ'ואל היה בנק המשכנתאות הגדול ביותר בארה"ב לפני שג'יי.פי מורגן רכש את נכסיו הבנקאיים תמורת 1.9 מיליארד דולר, בעסקה שיזמו רשויות הפיקוח בארה"ב

ג'יי.פי מורגן צ'ייס הודיע אתמול (ב') כי הוא מתכנן לפטר 9,200 עובדים בוושינגטון מיוצ'ואל (WaMu), בנק המשכנתאות שהוא רכש ב-25 בספטמבר, לאחר שזה עמד על סף קריסה. המפוטרים מהווים יותר מ-21% ממצבת כוח האדם של וושינגטון מיוצ'ואל, שבסוף יוני העסיק 43,198 עובדים. ובזירה הפיננסית באירופה, קרדיט סוויס הודיע על כוונתו לפטר 650 עובדים, בעיקר בחטיבת בנקאות ההשקעות.

וושינגטון מיוצ'ואל היה בנק המשכנתאות הגדול ביותר בארה"ב לפני שג'יי.פי מורגן רכש את נכסיו הבנקאיים תמורת 1.9 מיליארד דולר, בעסקה שיזמו רשויות הפיקוח בארה"ב. חברת האחזקות של וושינגטון מיוצ'ואל, הפועל מסיאטל, עתרה לאחר מכן לבית המשפט להעניק לה מעמד של פושטת רגל. וושינגטון מיוצ'ואל הגיע למצוקת נזילות עקב חשיפה בהיקף של 176 מיליארד דולר למשכנתאות סאב-פריים בריבית משתנה.

דוברת ג'יי.פי מורגן, כריסטין הולבס, אמרה כי כ-4,000 עובדים יפוטרו בסוף ינואר, ו-5,200 הנותרים יפוטרו במועד מאוחר יותר. מספר המפוטרים הגדול ביותר יהיה בסיאטל, ויגיע ל-3,400 מתוך 4,300 העובדים שמעסיק הבנק בעיר. 1,600 מהעובדים באזור סן פרנסיסקו יאבדו את משרתם בבנק, ועוד 4,200 איש יפוטרו ביתר הסניפים הפעילים של וושינגטון מיוצ'ואל.

לפי הדוברת של ג'יי.פי מורגן, מרבית עובדי הסניפים של בנק המשכנתאות לא יפוטרו. הבנק הממוזג מפעיל 5,400 סניפים, ואין בכוונת ההנהלה לסגור יותר מ-10% מסך הסניפים של ג'יי.פי מורגן ו-WaMu גם יחד.

אתמול (ב') דווח בערוץ הטלוויזיה CNBC כי גם בנק אוף אמריקה, העומד לרכוש את מריל לינץ' עד סוף השנה, צפוי לפטר 10,000 עובדים בתחום בנקאות השקעות לאחר המיזוג. דובר בנק אוף אמריקה, סקוט סילבסטרי, שלח הבהרה באי-מייל: "אנו משתמשים בהליך שגרתי לבחינת מספר העובדים לאחר כל עסקת מיזוג, ואין לנו שום דבר להודיע".