מנכ"לית איגוד המפרסמים, תלמה בירו: "לא לצאת כעת נגד הרגולציה"

בירו: "אני מבינה את התנגדות הפרסומאים לקביעת מכסה לקיזוז העמלות, אולם לא נתערב בזה" ; אתמול פנה איגוד חברות הפרסום ליו"ר הרשות השנייה בדרישה לדחות את השימוע שהיא מתכננת לערוך לערוצים המסחריים

איגוד המפרסמים אינו שותף להתנגדות הפרסומאים מהשינויים במבנה השידורים ובתכנים המשודרים שיוזמת מועצת הרשות השנייה.

לדברי תלמה בירו, מנכ"לית איגוד המפרסמים, "המפרסמים ואנשי השיווק מבקשים מזה שנים רבות מעל כל במה להקטין את הרגולציה ולצמצם את המעורבות המעיקה שיש בטלוויזיה המסחרית. אולם כאשר הרגולציה סוף סוף מכירה בצורך זה, משחררת יותר שיקול-דעת לזכיינים ופוטרת אותם מחלק גדול ממחוייבויות מעיקות שקשרו את ידיהם - כמו למשל שינויים בכל הקשור בהפקה המקומית - אנחנו בוודאי לא יכולים לצאת נגדה אלה לגבות אותה".

בירו מציעה לתת קרדיט לזכיינים בכל הקשור לזמן הלא תוכניתי, מאחר ולדבריה היא לא מעלה בדעתה ש"הם ירחיקו בכוח את הצופים על-ידי הארכת הפרסומות לזמנים חסרי אחריות".

בירו מדגישה שהיא יכולה להבין את התנגדות הפרסומאים לנושא קביעת מכסה לקיזוז העמלות, אולם לדבריה, "אנחנו לא מתערבים בזה, זה נושא פנימי".

כזכור, אתמול (ב') פנה איגוד חברות הפרסום באמצעות עו"ד אליעד שרגא, ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, בדרישה לדחות את השימוע שהיא מתעתדת לערוך בנוגע לערוצים המסחריים. האיגוד אף התריע כי יפנה לבית המשפט כדי לנסות ולקבל צו מניעה כנגד השימוע שיוזמת דאבוש.

הפרסומאים מוטרדים למעשה משני דברים. העיקרי שבהם הוא מכוונת הרשות "לקבוע מגבלה לגובה עמלת פרסום המותרת לקיזוז מהכנסותיו של הזכיין לצורכי תשלום תמלוגים וקביעת הוצאה לשידורים". לטענת איגוד חברות הפרסום יש בצעד זה התערבות בוטה וקשה בשוק הפרסום. כמו כן מודאג האיגוד מהשינויים במבנה השידורים ובתכנים המשודרים, אשר לטענתו "צפויים להשפיע גם על התוכן הפרסומי המשודר בערוצים 2 ו-10 באורח משמעותי".

כך, למשל, נראה כי עקב השינויים המתוכננים תרד רמת התכנים בצורה משמעותית, עובדה אשר תפגע בפרסומות שישודרו, ובצפייה בפרסומות. כמו כן, שינויים בזמן הלא תוכניתי ובמגבלות על הפרסומות, עלולים להביא גם הם להשפעה מיידית על הפרסום.

בעקבות האמור, מתרים באיגוד חברות הפרסום כי "משרדי הפרסום אף עלולים שלא להיות מסוגלים לעמוד בהתחייבויות כלפי לקוחותיהם (כגון באשר לרייטינג הצפייה בפרסומות, עלויותיהן, רמת האפקטיביות של פרסומות ועוד).