נחתם הסכם בין העיתון "מקור ראשון" לעובדים, שימשכו את בקשת הפירוק

במסגרת ההסכם נקבע מנגנון שיבטיח את תשלומי הביטוחים, הקרנות והמשכורות לעובדים ; העורך הראשי, שלמה בן-צבי: "העיתון הוכיח את איתנותו הכלכלית והצליח לסיים את העניין בצורה מכובדת הנותנת מענה לכל העובדים"

הבוקר (ג') נחתם הסכם בין הנהלת העיתון "מקור ראשון" ועובדי המערכת, במסגרתו נקבע מנגנון שיבטיח את תשלומי הביטוחים, הקרנות והמשכורות לעובדים. שני הצדדים פנו במשותף לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כדי למחוק את בקשת הפירוק שהגישו העובדים.

העורך הראשי של העיתון, שלמה בן-צבי, אמר עם חתימת ההסכם כי "העיתון הוכיח את איתנותו הכלכלית והצליח לסיים את העניין בצורה מכובדת, באופן הנותן מענה לכלל העובדים ומבטיח את המשך פיתוחו וצמיחתו של העיתון".

כזכור, בחודש שעבר הגישו 37 עובדי העיתון בקשה למינוי מפרק זמני מפעיל לחברת שבוע ישראלי, המו"ל של העיתון, שבשליטת קבוצת הירש מדיה שבבעלות שלמה בן-צבי. הם טענו כי לחברה חובות בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר, מתוכם חובות המוערכים בכ-2 מיליון שקל לכלל 200 העובדים. לדבריהם, העיתון מצוי בקשיים כלכליים זמן רב, ומשכורת אוקטובר שולמה בחלקה ובאיחור.

לפני כשבועיים נחשף ב"גלובס" כי בן-צבי החליט על תוכנית התייעלות, שעיקרה קיצוץ של 12% בכוח -אדם של "מקור ראשון" - כ-50 עובדים מתוך 400 המועסקים בכל המחלקות. כעת, כאמור, הסתיים הסכסוך עם העובדים.

בהודעה משותפת של ההנהלה והעובדים שמסרו ערב חתימת ההסכם נאמר, כי "'מקור ראשון' הוא קול ייחודי וחיוני בנוף התקשורת הישראלית, והעיתון המועדף על קבוצה משמעותית בציבור בארץ. ההנהלה והעובדים עשו מאמץ גדול בשבועיים האחרונים ליישב את הסכסוך שהתעורר, ואנחנו תקווה שכעת נצא לדרך חדשה שתבטיח את המשך היחסים התקינים בין העובדים להנהלה".