תשובה אוסף מניות קבוצת דלק: רכש 39 אלף מניות תמורת 6.18 מיליון שקל ביומיים

לאחר הרכישה מחזיק בעל השליטה ב-61.6% מהון המניות של הקבוצה ; מתחילת השנה איבדה המניה 81.6% מערכה

יצחק תשובה אוסף מניות קבוצת דלק שבשליטתו, כך עולה מדיווחי הקבוצה האחרונים לבורסה לניירות-ערך בתל-אביב. תשובה רכש סיומיים האחרונים 39 אלף מניות תמורת 6.18 מיליון שקל בקירוב.

לאחר הרכישה מחזיק בעל השליטה בקבוצה, ב-61.6% מהון המניות של הקבוצה ו-62.5% מזכויות ההצבעה. הדיווחים מצביעים על כך שהיום רכש תשובה 17.1 אלף מניות בקירוב בשער הגבוה בשיעור זעיר משער הנעילה של המניה בבורסה. אתמול רכש תשובה את היתרה בפרמיה דומה על שער הנעילה. במהלך היומיים האחרונים איבדו מניות הקבוצה כ-1.9% מערכן.

ואולם, מתחילת השנה איבדה המניה 81.6% מערכה. שווי השוק הכולל של הקבוצה עם סיום המסחר בבורסה הערב עומד על 1.8 מיליארד שקל, כשאחזקותיו של הציבור מסתכמות ב-30.9%.

הקבוצה מהווה חברת השקעות השולטת בדלק ישראל , דלק רכב , הפניקס (המחזיקה ב-40% מבית ההשקעות אקסלנס ), דלק נדל"ן , גדות ביוכימיה , דלק אנרגיה ודלק ארה"ב (דלק US ).

הקבוצה דיווחה בתחילת השבוע על הכנסות של 14 מיליארד שקל, לעומת 11 מיליארד שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה נותרה הקבוצה עם הפסד נקי של 612 מיליון שקל לעומת רווח של 484 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2007. זאת, לאחר שהפחיתה 820 מיליון שקל הפחיתה ברבעון השלישי בשל השפעות המשבר העולמי, אשר הפכו את מגזרי הנדל"ן והפיננסים שלה לאבני ריחיים על רווחיותה. את מירב ההפחתות ביצעה קבוצת דלק בגין ירידת ערך נכסי הנדל"ן והמוניטין בדלק נדל"ן.

דלק קבוצהדלק קבוצה