בטר פלייס מתרחבת להוואי: חתמה על הסכם עם חברת חשמל מקומית לפרישת התשתית למכונית החשמלית

דיימלר לא נשארת מאחור וחותמת עם חברת החשמל האיטלקית על פרישת תשתית טעינה משלה

חברת "בטר פלייס" של שי אגסי ועידן עופר חתמה הלילה על מזכר הבנות לפרישת תשתית טעינה והחלפת סוללות לרכב חשמלי במדינת הוואי.

המזכר נחתם עם חברת החשמל " HAWAIAN-ELECTRIC" של הוואי ובמסגרתו תשתף חברת החשמל פעולה בפרישת המיזם ובהקמת התשתית ותספק לו חשמל בעתיד, בדגש על חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים כגון טורבינות רוח, תחנות כוח סולאריות ועוד.

המזכר נחתם בנוכחות מושלת מדינת הוואי, לינדה לינגל, שהציגה אותו בתור "חלק מתוכנית בת חמש נקודות להמרצת הכלכלה המקומית". לדברי לינגל, הפרישה של תשתית רכב חשמלי בהוואי מהווה צעד חשוב בהקטנת התלות של המדינה בנפט מיובא ונדבך JAUC בתוכנית האסטרטגית AK VNSHBV שהוכרזה בעבר ומטרתה להשתמש בכ-70% אנרגיה ממקורות מתחדשים עד שנת 2020. הוואי נחשבת למדינה עם שפע של מקורות אנרגיה כאלה, כולל אנרגיה גיאותרמית, אנרגיית רוח ושמש, ויש בה כיום מספר פרויקטים מתקדמים להפקת אנרגיה מתחדשת.

שי אגסי, שנכך במעמד החתימה, אמר כי ההסכם עם הוואי הוא "מודל לאימוץ" במדינות אחרות של ארצות הברית. התוכנית של חברת "בטר פלייס" ביחס להוואי כוללת התחלת קבלת אישורים לרשת ונקודות הטעינה בשנה הבאה, התחלת ייבוא רכב חשמלי בתוך 18 חודשים ושיווק סדיר של רכב כזה במדינה עד 2012. במסגרת התוכנית ייפרשו בארבעת האיים המרכזיים של הוואי 20 תחנות החלפת סוללות.

במקביל נחשף העיצוב הסופי של תחנות הטעינה, שישמשו את הפרויקט ברחבי העולם. החברה בחרה את העיצוב מבין עשרות הצעות שונות והוא כולל עמוד טעינה משולש בגובה של כמטר עם שקע טעינה ייחודי בחלקו העליון. העיצוב הסופי צפוי להיחשף גם בישראל בשבוע הבא (בתמונה). "בטר פלייס" גם הביאה להוואי אב טיפוס מוקדם של רכב חשמלי המבוסס על רכב הפנאי ניסן "ROUGE", שנמכר באירופה ובישראל תחת השם ניסן "קאשקאי". ככל הנראה גם אבות הטיפוס הראשונים שיגיעו לישראל בתחילת השנה הבאה לצורך ניסוי יתבססו על ה"קאשקאי".

בטר פלייס

ובעוד אגסי ו"בטר פלייס" צוברים נקודות זכות לפרויקט שלהם בקצה המרוחק של העולם, הודיעה אתמול דיימלר קרייזלר על הישג חשוב לתוכנית המתחרה שלה לשיווק רכב חשמלי ופרישת תשתית טעינה. דיימלר חתמה אתמול על הסכם עם ענקית החשמל האיטלקית "ENEL"על פרישת תשתית טעינה לניסוי הרכב החשמלי שלה במספר מקומות באיטליה.

במסגרת ההסכם תתקין חברת החשמל האיטלקית עד סוף השנה הבאה 400 נקודות טעינה לרכב חשמלי בערים רומא, מילאנו ופיזה. במקביל תתחיל דיימלר בשנה הבאה ניסוי שטח בערים אלה, שיכלול 100 מכוניות חשמליות על בסיס ה"סמארט". ההתרחבות לאיטליה היא הצעד השני של דיימלר, לאחר חתימת הסכם דומה לפרישת תשתית טעינה וניסוי רכב בשיתוף עם עיריית ברלין וחברת חשמל גרמנית. נציגי דיימלר אמרו אתמול כי מטרת הפרויקט היא לבדוק במקביל את טכנולוגיית הרכב והתשתית החכמה ולפתח סטנדרט טעינה פתוח. "לאיטליה יש חשיבות מיוחדת בשל ריבוי כלי הרכב העירוניים על הכבישים".