חברות התקשורת ישלמו קנסות מופחתים על אי עמידה במועד לניידות המספרים

כזכור, משרד התקשורת הטיל על כל המפעילות קנסות כבדים - לאחר שאף אחת מהן לא עמדה ביעד המקורי ליישום ניידות המספרים בספטמבר 2006

כל חברות התקשורת שלא יישמו את ניידות המספרים בזמן צפויות לחטוף קנסות, אך היקף הקנסות צפוי לרדת. כזכור, משרד התקשורת הטיל על כל המפעילות קנסות כבדים לאחר שאף אחת מהן לא עמדה ביעד המקורי ליישום ניידות המספרים בספטמבר 2006.

המשמעות היתה שכל חברות התקשורת בעצם הפרו את החוק והחליטו על יישום מועד חדש לניידות על דעת עצמן. בסופו של דבר, יושמה ניידות המספרים בדצמבר 2007 - שנה ושלושה חודשים לאחר המועד שנקבע בחוק.

משרד התקשורת לא קיבל את העובדה שהמפעילות עושות דין לעצמן, ולכן במקביל להסכמה על יישום החוק בדצמבר - הטיל קנסות כבדים כדי להבהיר את עמדתו.

בלחץ משרד התקשורת אף תוקנה בחוק ההסדרים הסמכות להטיל קנסות מוגדלים על חברות התקשורת, מה שלא היה קיים קודם. כעת, שנה אחרי כניסת הניידות, החליט משרד התקשורת בשיתוף עם משרד המשפטים להחזיר את הקנסות לקדמותם ולהשאיר אותם ברמה נמוכה יחסית.

זו הסיבה שהמשרד פנה לאחרונה לכל המפעילות וביקש לקבל מהן את המועד בו היו מוכנים לניידות המספרים, כדי לקנוס כל אחת בהתאם. אלה שהיו מוכנות בזמן, לא ישלמו קנסות.