ריס: ירידה של 16% בפדיון רשתות האופנה בנובמבר

פדיון החנויות ירד מממוצע של 67 שקל למ"ר ליום ל-56 שקל למ"ר ליום בלבד ; הירידות החדות ביותר נרשמו בקניון עזריאלי (30%), קניון איילון (26%) קניון רמת-אביב (25%) קניון גבעתיים (25%) וקניון הנגב (21%)

ברשתות האופנה מוטרדים מהגשם שבושש לבוא ומהתנועה הדלה בקניונים ונראה שיש להם סיבה טובה לכך. לפי נתוני מערכת ריס, רשתות האופנה רשמו בחודש נובמבר האחרון ירידה של 16% בפדיונות וזאת בהשוואה לפדיונות בנובמבר 2007. נתוני ריס מתבססים על נתוני קופה של מאות חנויות אופנה בארץ.

פדיון החנויות ירד מממוצע של 67 שקל למ"ר ליום ל-56 שקל למ"ר ליום בלבד.

לדברי מנכ"ל ריס, שלומי ינאי, כיוון שחודש נובמבר אינו מושפע מחגים וחופשות, הירידה במכירות מסמנת מיתון בענף. עם זאת, חשוב לציין, כי קשה בשלב זה לכמת עד כמה הירידה במכירות היא בשל המיתון ועד כמה היא נובעת ממזג האוויר הקייצי שחל בחודש האחרון ואשר לו השפעה מכרעת על מכירות החורף.

עוד עולה מנתוני מערכת ריס, כי הקניונים האזוריים רשמו את שיעור הירידה הממוצע הגבוה ביותר שעמד על 20%, מרמת פדיון של 83 שקל למ"ר ליום ל-66 שקל למ"ר ליום.

הפאוור סנטרים והקניונים העירוניים רשמו ירידה ממוצעת בשיעור של 13%. בקניונים העירוניים ירד הפדיון מ-66 שקל למ"ר ליום ל-57 שקל למ"ר ליום ואילו בפאוור סנטרים הוא ירד מ-46 שקל למ"ר ליום ל-40 שקל למ"ר ליום בלבד.

הירידות החדות ביותר נרשמו בקניון עזריאלי (30%), קניון איילון (26%) קניון רמת אביב (25%) קניון גבעתיים (25%) וקניון הנגב (21%).

בהקשר זה ראוי לציין כי בשנה שעברה חלק ממכירות ה- stock day נערכו בנובמבר 2007 ויש לכך תרומה לפער במכירות.

הירידות המתונות יותר נרשמו בקניון לב חדרה (2%), הקריון (4.5%) וקניון בת ים (5%-).

קניון לב נצרת הוא היחיד שרשם בנובמבר עלייה בפדיון האופנה שהסתכמה ב- 14%, מ-53 שקל למ"ר ליום ל-61 שקל למ"ר ליום. ככל הנראה נובעת העלייה בפדיון מעיתוי חג הקורבן שחל בדצמבר ואשר הקניות אליו החלו בנובמבר.