מנכ"ל שפע שוק לשעבר: "דודי וייסמן פעל להרוס אותי; אני לא עומד מאחורי חרם החרדים"

יהודה פורת, לשעבר מנכ"ל תת-הרשת של הרבוע הכחול מקבוצת אלון, הגיב לתביעתה נגדו - ותובע 4 מיליון שקל ממנה ומווייסמן

אני לא עומד מאחורי חרם החרדים על רשת שפע שוק מרשת רבוע כחול מקבוצת אלון בראשות דודי וייסמן. וייסמן רתם את משאביה של רבוע כחול, גוף בעל משאבים כלכליים עצומים, כדי להרוס אותי ולפעול, תוך לחץ הגובל בסחיטה, שהמגזר החרדי יחזור בהמוניו לקנות ברשת שפע שוק, וכמטרה נלווה לגרום לשופרסל להפסיק להעסיק אותי. כך מאשים המנכ"ל לשעבר של שפע שוק, יהודה פורת, בכתב ההגנה שהגיש אמש (ד') לבית משפט מחוזי מרכז ושהגיע לידי "גלובס".

כתב ההגנה, שהוגש באמצעות עוה"ד יורי נחושתן וקרן שור, בא בעקבות תביעה שהגישה רבוע כחול באוגוסט האחרון כנגד פורת וכנגד חברת י.פ ייעוץ למהדרין שבבעלותו על סך של 10 מיליון שקל. במקביל לכתב ההגנה, הגיש פורת כתב תביעה נגד וייסמן ורבוע כחול בסך 4 מיליון שקל. הסכסוך בין הצדדים הינו על רקע התחרות העזה בין שתי הרשתות הקמעונאיות הגדולות בארץ - שופרסל ורבוע כחול.

חציית קווים

פורת, שפרש מיוזמתו מרבוע כחול בתחילת 2007, חצה את הקווים לשופרסל ומונה למנכ"ל רשת יש, הפורמט החדש של שופרסל למגזר החרדי. בפברואר השנה פרץ חרם החרדים על רשת שפע שוק, בשל הפעלת סניפי רשת המרכולים AM:PM מקבוצת אלון בשבת.

פורת היה איש אמונו של שולם פישר מקבוצת ברונפמן-פישר, שהחזיקה במניות רבוע כחול, ולאחר שמכרה אותן לקבוצת אלון שבראשות וייסמן, רכשה מניות ברשת המתחרה, שופרסל.

בקבוצת אלון הפנו אצבע מאשימה כלפי קבוצת ברונפמן-פישר וכלפי פורת על כי הם עומדים מאחורי חרם החרדים, מתוך מטרה לשרת את האינטרס הכלכלי של שופרסל. בסופו של דבר, בעקבות גישור בין שתי הרשתות, פוטר פורת מעבודתו בשופרסל.

פרט להאשמה כי פורת עומד מאחורי חרם החרדים, כתב התביעה נגדו כולל האשמות נוספות הכוללות, בין היתר, העברת סודות מסחריים לשופרסל; עירוב עסקיו הפרטיים בעסקיה של שפע שוק; נטילת עמלות מספקים שפעלו בשפע שוק; ושימוש אישי בשוברי קנייה שיועדו לנזקקים.

עלילות שווא

בכתב ההגנה דוחה פורת האשמות אלה על הסף. "רבוע כחול פעלה לייצר פרשיות שלא היו ולא נבראו, לטפול על פורת עלילות שווא שפלות ולהרוס את שמו הטוב. ההאשמה המרושעת כי פורת נטל כספי צדקה לעצמו נעשתה בזדון, בלי שום בדיקה מינימאלית, ואין לה שחר", טוען פורת.

עוד נטען כי "רבוע כחול הפעילה צבא של חוקרים פרטיים ובלשים ואף הפעילה לחצים ברוטליים על אנשים המכירים את פורת, כדי שיפנו נגדו. כל אלה נעשו משיקולים זרים וללא קשר למעשיו של פורת כמנהל שפע שוק, אלא רק בקשר עם עניין . "AM:PM

במסגרת כתב ההגנה טוען פורת כי חלק מהסכום שרבוע כחול ציינה שיועד לתווי קנייה לנזקקים, הוא למעשה "סכום שהועבר על-ידי בעל השליטה ברבוע כחול למוסדות שונים, מאינטרסים אישיים של בעל השליטה".

בכתב התביעה שהגיש נגד וייסמן ורבוע כחול, דורש פורת סכום של 700 אלף שקל כפיצוי על דיבה; 2.6 מיליון שקל בגין אובדן ההשתכרות ברשת שופרסל; ו-900 אלף שקל כפיצויי פרישה משפע שוק.

פורת טוען כי וייסמן אחראי באופן אישי לפרסומים בעיתונות בגין הפרשה, וכי בהוראת וייסמן נתלו כרזות (פשקווילים) נגדו בריכוזים חרדיים בערים שונות, שתכליתם להוציא את דיבתו רעה.

הרבוע הכחול מסרה בתגובה כי היא דוחה מכל וכל את כל הטענות הנטענות על-ידי פורת בכתב הגנתו ומוסיפה כי הדברים יתבררו בבית המשפט.

ריבוע כחולריבוע כחול