ביהמ"ש אישר את בקשת עובדי תדיראן-אמפא למינוי מפרק זמני לחברה; עשרות עובדים התפרצו למשרדי ההנהלה

ביהמ"ש העדיף מפרק זמני על כינוס נכסים, כפי שביקש בנק לאומי בטענה כי החברה חדלת פירעון

השופטת ורדה אלשיך מינתה היום (א') במעמד צד אחד את עו"ד דורית לוי-טילר למפרקת זמנית של תדיראן-אמפא. זאת, לבקשת עובדי החברה, המועסקים במתן שירותי תיקון ואחזקה ללקוחותיה. בכך נראה כי אלשיך העדיפה את מסלול הפירוק על פני כינוס הנכסים שביקש בסוף השבוע בנק לאומי , שטען כי החברה חדלת פירעון וכי אין ביכולתה לפרוע את חובותיה ולשלם את משכורות העובדים.

בפנייתם לבית המשפט טענו העובדים כי החברה חייבת להם למעלה מ-9 מיליון שקל בגין שכר עבודה של החודשים אוקטובר (חלקי) ונובמבר, פיצוי פיטורין, פידיון חופשה, דמי הבראה משכורת 13, הודעה מוקדמת והפרשות סוציאליות.

העובדים, המיוצגים על-ידי עו"ד גלילה הורנשטיין שמונתה על-ידי ההסתדרות, הגישו את הבקשה גם מפני שחששו מפני "תרגיל" שמבצעת חברת קריסטל, בחסות בקשת הכינוס של בנק לאומי.

העובדים טענו כי בבקשה של בנק לאומי בכל הנוגע למכירת החברה לרמ"מ ול"פל", אין התייחסות לעובדים, לעתידם או להסכמות שהגיעו עימם בעבר. הסכמות אלה כללו פיצויים כחוק לעובדים שיפוטרו ולא יקלטו בקריסטל, וכן פיצויים מוגדלים לקבוצה של כ-80 עובדים. בתמורה, הסכימו העובדים לוותר על ההסכם הקיבוצי ולעבור לחוזים אישיים.

עו"ד הורנשטיין מסבירה כי קריסטל ללא ספק תעדיף לרכוש את פעילות החברה מכינוס ולכן טוב שמונה מפרק כדי לשמור על זכויות העובדים. "עכשיו בזמן המשבר קריסטל הרי יכולה לאסוף אנשים מהרחוב שיעבדו אצלה. מפרק זמני, לעומת זאת, יכול להקשות על אותו רוכש ולתת אפשרות לנהל מו"מ עם העובדים", היא מסבירה.

עובדי החברה חידשו היום את השבתת מערך השירות ואף הפגינו מול משרדי החברה בחולון. בנוסף, כמה עשרות עובדים התפרצו אל משרדי הנהלת קבוצת אמפא בהרצליה והפגינו במקום, עד שפינתה אותם המשטרה. העובדים אף טענו היום כי הנהלת החברה ניתקה להם את הדלקנים לרכבים ואף את הטלפונים הניידים.