בנק לאומי מבקש למנות כונס לתדיראן-אמפא כדי למכור אותה

הגיש בקשה דחופה למינוי כונס נכסים זמני לחברת אמפא מוצרי צריכה, כדי לאפשר את מכירת פעילותה לחברת רמ"מ ; השופטת ורדה אלשיך ביקשה לקבל את תגובת אמפא לבקשה בתוך 48 שעות

בנק לאומי הגיש לבית המשפט מחוזי בתל-אביב בקשה דחופה למינוי כונס נכסים זמני לחברת אמפא מוצרי צריכה, כדי לאפשר את מכירת פעילותה לחברת רמ"מ השקעות ושירותים. השופטת ורדה אלשיך ביקשה לקבל את תגובת אמפא לבקשה בתוך 48 שעות ולא יאוחר מיום א' הקרוב.

לדברי הבנק, באמצעות עוה"ד אמיר דולב ואסף שפירא, קבלת ההצעה תאפשר למכור את פעילות אמפא בתחום השירותים למוצרי חשמל (לא כולל מזגנים) כעסק חי ופעילות החברה בתחום המזגנים תוצע בנפרד למכירה בהקדם. הבנק טוען כי אישור הסכם המכר ימנע פגיעה קשה ונזקים בלתי הפיכים למאות אלפי לקוחות בישראל, המקבלים שירותים מאמפא ויאפשר העסקת מירב העובדים על-ידי הרוכשת. לדבריו, אמפא קיבלה ממנו הלוואות ואשראים בסך של כ-12 מיליון שקל והודיעה לו כי היא אינה יכולה לפרוע את חובותיה ואינה יכולה להמשיך להפעיל את עסקיה והיא על על סף קריסה מיידית.

עוד טען הבנק כי אמפא קיבלה התרעה סטטוטורית לפני פירוק וקיים חשש כבד כי נושיה ינקטו כנגדה הליכים שיביאו לקריסתה תוך זמן קצר. לדבריו, על חשבון אמפא בבנק הפועלים הוטלו עיקולים כספיים על-ידי נושיה והפסקת פעילותה עלול להביא לכאוס, ונכסי אמפא המשועבדים לבנק עלולים להיבזז.

בבקשה נאמר עוד כי בעלי המניות אינם מוכנים להמשיך להזרים לחברה כספים נוספים; וכי אמפא לא יכולה לשלם את משכורת נובמבר לכ-390 עובדיה. בנק לאומי מציין כי רמ"מ הפקידה בידיו הצעה בלתי חוזרת לשבוע ימים לרכישת פעילות אמפא, בכל הקשור לשירותים למוצרי חשמל. לפי ההצעה, הרוכשת תמשיך לתת את מלוא השירותים ללקוחות שרכשו אחריות או שירות, ומתחייבת כי הזיכויים העתידיים מכרטיסי האשראי המגיעים מהלקוחות, לא יפחתו מסך של 6 מיליון שקלים עד מארס 2010. (פש"ר 2865/08).