קבלן תל-אביבי ידוע נעצר בחשד לניסיון רצח על רקע חוב כספי; מעצרו הוארך ביומיים

(עדכון) - לפי החשד, הקבלן ועובד שלו שכרו רוכבי אופנוע כדי להתנקש בשלמה פרץ, בשל חוב לקבלן ; שמו של הקבלן נאסר לפרסום

בית המשפט המחוזי בתל-אביב האריך היום (ב') ביומיים את מעצרו של קבלן תל-אביבי ידוע, בעל אחת מחברות הבנייה הוותיקות בארץ, שנעצר אתמול (א') בחשד לניסיון רצח על רקע חוב כספי. לבקשת עורכת דינו, רויטל סויד, הוצא צו איסור פרסום על שמו.

בשעות הערב של ה-20 בנובמבר ירו שני רוכבי אופנוע אלמונים לעבר רכב שחלף באזור מחלף הסירה בכביש החוף, בו נסעו המתלונן, שלמה פרץ, ורעייתו. הנוסעים לא נפגעו, אולם שמשת הרכב נופצה והקליע נתקע במוט ידית ההילוכים. רוכבי האופנוע נמלטו.

פרץ הוא תושב שכונה בדרום תל-אביב, שם מבצעת חברה שבבעלות הקבלן פרויקט "פינוי-בינוי". במהלך החקירה הגיע מידע מודיעיני, הקושר לכאורה את הקבלן ועצור נוסף, גיא לוי (35) העובד אצל הקבלן בפרויקט, שכרו את רוכבי האופנוע כדי להתנקש בפרץ, על רקע חוב כספי של הקבלן. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם ב-10 ימים, וייחסה להם חשד לניסיון רצח ולקשירת קשר לביצוע פשע.

חשד סביר

עו"ד סויד טענה בדיון כי בין הקבלן לפרץ אין כל חוב כספי, אלא רק התחייבות עתידית שטרם הגיע הזמן למימושה. בין הצדדים מתנהל מאז 2007 הליך אזרחי בבית המשפט, בו טוען פרץ כי החברה של הקבלן הפרה התחייבות להעניק לו ול-3 אחרים 20% מרווחיה בפרויקט, תמורת סיועם בייעוץ וניהול משא-ומתן לפינוי התושבים. אלא, שלדבריהם, החברה מכרה את זכויותיהם בקרקע מאחורי גבם. הקבלן טוען מנגד כי טרם הוקם הפרויקט וממילא טרם הופקו ממנו רווחים, כך שפרץ והאחרים אינם זכאים עדיין לחלקם.

השופט ציון קאפח קבע כי אמנם "קיים חשד סביר" נגד הקבלן אך הוא "דחוק למדי", משום ש"המתלונן (פרץ) הינו אחד מארבעה שהיו אמורים לקבל פירות מהפרויקט העתידי, ואין זה ברור כלל מדוע הנחה הקבלן לפגוע דווקא במתלונן ולא בשלושת האחרים". כן ציין כי מהעדויות עולה כי לפרץ היו אויבים רבים על רקע הלוואות בשוק האפור. הוא האריך רק במספר שעות את מעצר הקבלן, ואילו מעצרו של לוי הוארך ב-5 ימים.

שופט המחוזי גלעד נויטל קיבל חלקית את ערר המשטרה, כנראה על בסיס מידע מודיעיני שהוצג לו, שמקורו בשני מקורות שונים מתקופות זמן שונות, ולדעתו "מבסס חשד סביר" נגד הקבלן, "חשד שאינו דחוק". לכן, האריך השופט נויטל את המעצר ביומיים.

עו"ד סויד אמרה ל"גלובס": "אין חוב כספי בין מרשי לבין המתלונן, ואף אין למרשי כל מניע לפגוע במתלונן. מדובר במעצר שאין לו כל בסיס, כאשר המשטרה עצמה מודה כי טרם בדקה שום אפיק חקירה אחר. האם כל איש עסקים שיש לו סכסוך אזרחי המתנהל בבית המשפט, צריך עכשיו לדאוג לשלומו - אחרת יחשדו בו רק בשל הסכסוך?".