BlueRun מפסיקה להאמין בישראל; תעצים את פעילותה בסין וארה"ב

יוסי חסון, השותף הישראלי בקרן, אישר את המידע: "זו החלטה אסטרטגית שהשותפים בקרן קיבלו לאחרונה, לפיה בעתיד נצמצם את פעילות ההשקעות בחברות חדשות בישראל, ונעצים את פעילות הקרן בהשקעות חדשות בארה"ב ובסין"

קרן ההון סיכון הגלובלית BlueRun Ventures לא מאמינה בהזדמנויות שיש לשוק הישראלי להציע ותצמצם את פעילות ההשקעות שלה בישראל, במטרה להגביר את פעילות ההשקעות בסין וארה"ב - כך נודע ל"גלובס".

יוסי חסון, השותף הישראלי בקרן, אישר את המידע. "זו החלטה אסטרטגית שהשותפים בקרן קיבלו לאחרונה לפיה בעתיד נצמצם את פעילות ההשקעות בחברות חדשות בישראל, ונעצים את פעילות הקרן בהשקעות חדשות בארה"ב ובסין".

הקרן, שהוקמה כקרן ההשקעות של תאגיד נוקיה ברחבי העולם, שינתה את אופייה בשנת 2005. היא התנתקה מתאגיד האם הפיני וגייסה קרן חדשה בהיקף של 350 מיליון דולר, ונוקיה נותרה משקיע עוגן בלבד שאליה הצטרפו גופים כמו גולדמן סאקס, BMC ו-CDB WebTech. לבלוראן משרדים בלונדון, פינלנד, ישראל, הודו, קוריאה ושניים בסין.

הקרן הגדירה מראש את פעילותה כגלובלית, כלומר - אין לה הקצאות מוגדרות לאזורים גיאוגרפיים והיא מבצעת השקעות אופורטוניסטיות בכל הטריטוריות בהן היא פעילה. מאז 2005 היא השקיעה ב-5 חברות סטארט-אפ ישראליות, וחסון אומר כי הן ימשיכו להיתמך בידי הקרן. אלה הן החברות אדווהסנס, bTendo, סייאופטיקס, Volee ואינפורמטיב. מאז שהחלה בלוראן את פעילותה בישראל החא נהנתה מאקזיט אחד - מכירת טרנדום לתאגיד נילסן ב-100 מיליון דולר.

חסון אומר שההחלטה לצמצם את פעילות ההשקעות החדשות בישראל אינה קשורה למשבר הכלכלי הגלובלי. "אנחנו פעילים בישראל כבר 4 שנים וביצענו 5 השקעות. כלומר, בערך השקעה בשנה. יתכן שעכשיו זה יהיה בקצב של השקעה פעם בשנתיים - תלוי בהזדמנות".

*בלוראן לא מאמינה שיש בישראל הזדמנויות מבטיחות?

"מבחינת יחס הסיכוי לסיכון ויחסית למה שאנחנו רואים במקומות אחרים בעולם, תחום ההון סיכון בישראל נראה פחות מבטיח. אני ממשיך להיות שותף בקרן ואשמור על החברות שכבר ביצענו בהן השקעה. אנחנו לא מצמצמים את היקף ההשקעות ברחבי העולם ואפילו נגביר פעילות בסין ובארה"ב".

במאמר שכתב חסון ב"גלובס" לפני מספר חודשים, נכתב: "היזם הישראלי צריך לחשוב באגרסיביות על מנת לקחת את החברה רחוק יותר, והדרך לעשות זאת היא לדלג על חוליה או שתיים בשרשרת המזון. זה אמנם מסוכן, אך הפוטנציאל והתמורה במקרה של הצלחה יהיו גבוהים באופן משמעותי". זה יכול אולי להסביר מה גרם לבלוראן לחפש הזדמנויות במקומות אחרים בעולם. *