איליק רוז'נסקי למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן: "תראו לי איש אחד שאני חייב לו שקל; אנגליה היא שוק מפחיד וייתכנו ירידות ערך נוספות ברבעון הרביעי"

(עדכון) - מנכ"ל דלק נדל"ן: "יש לנו תוכנית להנזלת החברה ב-2009 והחזרת מזומנים הביתה" ; "אני לא יכול להגיד שהכל יופי היום, אבל הקשר בין המציאות לבין תשואת האג"ח איבד כל פרופורציה. אני יכול להגיד באחריות כי הנכסים שלנו טובים"

"יש לנו תוכנית להנזלת החברה ב-2009 ולהחזיר הביתה מזומנים. כל זאת, בהנחה שיהיה קשה לגייס כספים ב-2099 וב-2010 . אנחנו לא רוצים לסמוך רק על המהלכים השוטפים".

כך אמר הבוקר (ג') איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן באסיפת מחזיקי האג"ח של החברה המתקיימת בבית החייל בתל-אביב. דלק נדל"ן, היא חברה בת (80%) של חברת קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה. האסיפה כונסה על רקע חשש המשקיעים מיכולת החזר החוב של החברה.

רוז'נסקי הדגיש: "עד היום עמדתי בכל ההתחיבויות שלי, עד האגורה האחרונה. תראו לי איש אחד שאני חייב לו שקל ולא שילמתי לו".

רוז'נסקי התייחס למצב הנוכחי של דלק נדל"ן על רקע המשבר: "אני לא יכול להגיד שהכל יופי היום, אבל הקשר בין המציאות לבין תשואת האג"ח איבד כל פרופורציה. אני יכול להגיד באחריות כי הנכסים שלנו טובים (מרביתם "AAA"), אבל אנגליה מפחידה ועלולות להיות ירידות ערך נוספות ברבעון הרביעי. עם זאת, מרבית הנכסים שלנו זה חניונים ואחזקה במלונות הילטון ומריוט שהפחד פחות קיים שם".

היקף ההתחייבויות של לדלק נדל"ן, נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה עצום - 21.7 מיליארד שקל. כמו כן לחברה גרעון בהון החוזר בהיקף של 2.1 מיליארד שקל והיא ציינה בדוחות כי היא פועלת באופן מיידי למימוש נכסי נדל"ן בארץ ובחו"ל.

לדלק נדל"ן יותר מ-400 נכסים במערב אירופה, צפון אמריקה וישראל, שמרביתם מאופיינים בחוזי שכירות לטווח ארוך ושיעור התפוסה עומד על למעלה מ-90%. החשיפה הגדולה לשוק הנדל"ן בבריטניה אילץ את החברה לרשום ירידת ערך של נדל"ן להשקעה ברבעון השלישי בכ-300 מיליון שקל. בשורה התחתונה נרשם הפסד של 589 מיליון שקל.

בחודש שעבר הציע דלק נדל"ן לחלק ממחזיקי האג"ח להחליף את האג"ח שבידיהם באג"ח במחיר נמוך יותר, תמורת אג"ח עם שעבוד. המהלך לא יצא אל הפועל כיוון שפורש בשוק ההון כהסדר חוב הפוגע בזכויות מחזיקי האג"ח.

רוז'נסקי הכין את עצמו היטב לאסיפה וביום ראשון רכש אגרות חוב של מסדרה ג' של דלק נדל"ן בהיקף של 21,800 שקל. הסכום זעום, אך ייתכן שמנכ"ל החברה חשב שדי בכך בכדי להגיד למחזיקי האג"ח שהוא מביע אמון בחברה וביכולת החזר החוב ואף רוכש מכיסו הפרטי אג"ח.

עם זאת, על פי החוק בעלי עניין אינם מחויבים לדווח על רכישה של אג"ח סטרייט ובסך הכל רכש רוז'נסקי בימים האחרונים אג"ח בהיקף של כ-100 אלף שקל.