פרפקט קופות גמל מבקשת לממש משכנתא על מחצית מפרויקט אמריס בניו-יורק

זאת בגין הלוואה בסך 10 מיליון דולר שהעניקה לחברה-בת שלה בארה"ב ולא הוחזרה ; בתוך כך, האחים צבי ויוסי ויליגר הודיעו לגאידמק כי הם מתנתקים סופית מאמריס, וכי בכוונתם לתבוע אותו בגין הפרת הסכם הלוואה

פרפקט קופות גמל, שבשליטת דני ברנר, מבקשת מבית המשפט העליון בניו-יורק לממש משכנתא על שני נכסים של חברת האחזקות אמריס, שבשליטת ארקדי גאידמק, בגין הלוואה בסך 10 מיליון דולר שהעניקה לחברה-בת שלה בארה"ב ולא הוחזרה - כך נודע ל"גלובס".

באמצעות עו"ד יואב כספי ממשרד רון גזית, רוטנברג ושות' וכן עו"ד אמריקני מקומי, טוענת פרפקט כי ההלוואה ניתנה בין מארס 2007 למארס 2008 בריבית שנתית של 12.5%, לצורך שיפוץ שני בניינים שהם חלק מפרויקט הנדל"ן של אמריס בעיר האוניברסיטאית סירקיוז, שבצפון מדינת ניו-יורק.

לפרפקט ניתנה גם ערבות אישית של לוי קושניר, המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון המתפטר של אמריס, בהיקף של 250 אלף דולר, אשר גם מימושה מבוקש בבית המשפט.

פרויקט סירקיוז כולל 4 מבנים: מלון היסטורי, מגדל, בניין בשם "אדיס" וחניון של מספר קומות. המבנים המשועבדים לטובת פרפקט קופות גמל הם המגדל ובניין "אדיס". לפי התוכנית, בתום השיפוץ יכלול המגדל 75 יחידות דיור בשטח של 83-111 מ"ר וכן 2,800 מ"ר שטחים מסחריים. בניין "אדיס" אמור להכיל שטחים מסחריים בהיקף של 3,700 מ"ר, אך היום כאמור כל המבנים ריקים.

הבקשה למימוש המשכנתא על שני הבניינים הוגשה לאחר שאמריס לא עמדה ביעדי הבנייה לפרויקט ופיגרה בתשלומים לקבלנים הבונים אותו.

מצבה הפיננסי של חברת אמריס קשה מאוד, ולדו"חותיה הכספיים צורפה הערת "עסק חי". מהתביעה עולה כי הפרויקט תקוע, וכי ישנם חובות לקבלנים וכן תביעות משפטיות סביבו.

האחים ויליגר: נתבע את גאידמק

בתוך כך הודיעו היום (ג') לגאידמק האחים צבי ויוסי ויליגר כי הם מתנתקים סופית מאמריס, וכי בכוונתם לתבוע אותו בגין הפרת הסכם הלוואה ואופציה שחתם עימם.

לדבריהם, גאידמק אמור היה לשעבד לזכותם 75% מאמריס (כבטוחה להלוואה), והם ביקשו לממש את האופציה על המניות - אולם גאידמק כלל לא העביר לנאמן את מלוא המניות שהתחייב.