אתר nrg הודיע כי לא יחתום על התקנון למדידת הרייטינג באינטרנט

בניגוד לסיבות להתנגדות של ynet, שמסרב לחשוף כל נתון שהוא לגבי תפוצת העיתון או הכניסות לאתר - ההערכות הן כי הסיבות להתנגדות של nrg לחתום על התקנון נובעות משיקולים כספיים

לא רק ynet: גם אתר NRG של קבוצת "מעריב " הודיע היום (ד') כי לא יחתום על תקנון היסוד למדידת הרייטינג באתרים - כך נודע ל"גלובס". אולם, בניגוד לסיבות האידיאולוגיות שמאפיינות את ההתנגדות של ynet, שמסרב לחשוף כל נתון שהוא לגבי תפוצת העיתון או הכניסות לאתר - ההערכות בשוק הן כי הסיבות של nrg לכך נובעות משיקולים כספיים.

בשבוע שעבר התפרסם כי היום ייחתם התקנון הסופי של איגוד חברות הפרסום, אולם ל"גלובס" נודע כי גם בישיבה הנוכחית התגלעו אי-הסכמות בין הצדדים והועלו נקודות מחלוקת נוספות.

שגיא סטוניס, מנכ"ל ועדת המידרוג, אישר את הידיעה ל"גלובס": "אכן עלו כמה נקודות שמצריכות שינויים קטנים בתקנון, וביום ראשון הקרוב נעביר שוב תקנון משותף שעליו אמורים לחתום כל הנציגים, לצד תשלום היטל ההצטרפות, ולהחזיר אותו לאחר שבוע. לאחר מכן נתחיל בתהליך מול גמיוז. כעת NRG הודיעו כי הם מחוץ לתהליך".

כזכור, בדצמבר 2007 זכתה גמיוז, המיוצגת בישראל על-ידי ארז בהט, בשיתוף עם Market Watch בבעלותו של אבינעם ברוג, במכרז למדידת הרייטינג באתרים בישראל. מאז ועד היום מנסה איגוד חברות הפרסום לגבש תקנון שיהיה מקובל על אתרי האינטרנט בארץ ויאפשר למדוד את האתרים בישראל, על בסיס פאנל גולשים מייצג, לצד מערכת שתושתל באתרים.

כיום, נמדדים אתרי האינטרנט באמצעות סקרים, ולא באמצעות מערכת מדידה אלקטרונית, באמצעות חברת טלסקר, המבצעת את הסקר החודשי TIM. הציפיות הן כי המדידה החדשה תיתן תוצאות מדויקות יותר לגבי שיעור החשיפה של האתרים - דבר שיעזור קודם כל למפרסמים ולמשרדי הפרסום, שמפנים באחרונה יותר ויותר תקציבים לאונליין.

תגובת NRG" :NRG מעריב יהיה האתר הראשון שיאמץ כלים למדידת האינטרנט ברגע שיוצעו כאלה מהימנים ואפקטיביים. התקנון הקיים מייצר מבנה בעלות בעייתי בוועדת המדרוג, ובו ניגודי אינטרסים קשים בין משרדי הפרסום לאתרים. במהלך המוצע ימדדו בשתי דרכים שונות גם אתרים המשתפים פעולה עם המדידה וגם כאלה שלא משתפים פעולה - מדידה שונה אינה יכולה לייצר מידרוג אחיד. בנוסף נראה כי התקנון מייצר פער לא הגיוני בין הזכויות והחובות של משרדי הפרסום ואתרי האינטרנט החברים בוועדה, ועל כן האתר לא מצא לנכון להצטרף אליו".