גדי דנקנר באסיפת בעלי האג"ח של אלרן השקעות: "אם לא נוכל להחזיר את החוב בזמן - נבקש דחייה"

בעל השליטה בחברה שקיבלה הערת "עסק חי": "כל העולם יושב ומחכה - אף אחד לא עושה עסקאות" ; "יצאנו ממזרח אירופה כי חשבנו שהולך להיות קשה - עברנו לרוסיה ולמזרח אסיה" ; "אני נוקט בזהירות לגבי כל מספר שאני נוקב בו"

"אנו באמצע משבר שאף אחד אחד לא חלם עליו. כל העולם יושב ומחכה - אף אחד לא עושה עסקאות. יצאנו ממזרח אירופה כי חשבנו שהולך להיות קשה - עברנו לרוסיה ולמזרח אסיה", כך אומר הבוקר גדי דנקנר, מבעלי חברת אלרן השקעות באסיפת מחזיקי אג"ח ב' המתקיימת בתל-אביב. "אף אחד לא תיאר את גודל המשבר. הכל יכול לקרות וכל יום יש משהו חדש. אני נוקט בזהירות לגבי כל מספר שאני נוקב בו, אך לצערי אין לנו שליטה על זה", הוסיף.

לדו"חות הכספים של אלרן השקעות שבשליטת בני הדודים גדי ודורי דנקנר צירפו רואי החשבון של החברה הערת "עסק חי", פעם נוספת לאחר שגם ברבעון השלישי של 2007 צורפה הערה דומה. לחברה גירעון בהון החוזר בסך 90.6 מיליון שקל וגירעון בהון העצמי של 123 מיליון שקל, וכן תזרים מזומנים שלילי בגובה 26.7 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיכמה החברה בהפסד כבד של 84.5 מיליון שקל, כפליים מהפסד של 42.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה צנחו ב-50% ל-60 מיליון שקל, והיא הזהירה כי לא תוכל לעמוד בתשלומי הקרן והריבית בגין אג"ח א' ואג"ח ב' במועד, וכן לא תעמוד בהתחייבויותיה לפירעון אשראי בנקאי במועד. "אם לא נוכל להחזיר את החוב בזמן - נבקש דחיה", אמר גדי דנקנר, והוסיף: "אנו מתכוננים לכל תסריט, אך נעשה הכל כדי להחזיר את החוב".

אלרן השקעות פועלת בתחומי הנדל"ן, תיירות, תקשורת, קמעונאות, השקעות ותשתיות, ומפסידה בכל הפעילויות הללו. בתחום התקשורת מחזיקה אלרן השקעות ב-25.3% מחברת DTH, חברת לוויין ברומניה, הפועלת תחת המותג "Boom" וסובלת מהפסדים בגלל השקעות גדולות. בנוסך החברה מחזיקה (87%) ברשת דראגסטורים ברומניה בשם "ניו-לייף". גם לרשת הרומנית קיימת הערת "עסק חי" בדוחות הכספיים.

מניית אלרן השקעות צנחה מתחילת השנה ב-86%, למחיר המשקף לחברה שווי של 13 מיליון שקל בלבד. חשש המשקיעים מפני חוסר היכולת שלה להחזיר את החוב מתבטא בתשואת הזבל של אגרות החוב: אג"ח א' נסחרת בתשואה של יותר מ-1000% ואג"ח ב' בתשואה של 264%.

[לאתר האג"ח]