גם באירופה אין נחת: השקעות ההון סיכון ירדו ב-5% ברבעון

הצניחה הגדולה: בתחום ה-IT - בשיעור של 23% ; ומי עדיין עולים? האנרגיות החדשות והשירותים העסקיים

לא כל כך במפתיע ובהחלט עם דמיון רב למתרחש בגיאוגרפיות אחרות בעולם, גם באירופה ירד היקף השקעות ההון סיכון ברבעון השלישי. לפי דו"ח חדש של חברת המחקר דאו ג'ונס - VentureSource, מדובר בירידה של 5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, כך שברבעון האחרון נרשמו 209 גיוסים בהיקף של 1.18 מיליארד דולר.

כפי שכבר ראינו בטריטוריות אחרות בעולם ברבעון האחרון, גם באירופה קורבן ההשקעות העיקרי הוא תחום ה-IT, שרשם ירידה של 23% בהשקעות, מחצי מיליארד דולר ב-114 עסקאות ברבעון השלישי של השנה שעברה ל-387 מיליון דולר ב-85 השקעות ברבעון שחלף.

מדובר בנתון הנמוך ביותר מ-1999, אז החלה VentureSource לפרסם את מחקריה בתחום. גם בתחום הביומד הסטארט-אפים לא רוו נחת, כאשר ההשקעות שם ירדו ב-13%, ובסך הכל גייסו חברות אלו ברבעון האחרון 312 מיליון דולר.

לדברי ג'סיקה קנינג, מנהלת מחלקת המחקר הגלובלי של VentureSource, "די בדומה למה שמתרחש בארה"ב, גם באירופה הסגירה הכמעט מוחלטת של שוק ההנפקות לוחצת על השותפים בקרנות ההון סיכון להיות מאוד סלקטיביים בבחירת ההשקעה שלהם. בנוגע לתחום ה-IT, הרי שזה כמעט העתק של המצב בארה"ב, אשר גם שם היקף ההשקעות בתחום רשם את הנתון הנמוך היותר".

אם בתחומי ה-IT ומדעי החיים המצב אינו מלבב, הרי שגם על רקע המצב הכלכלי הלא פשוט ישנם תחומים שעדיין עולים. כך למשל תחום האנרגיה המשיך לעלות ורשם שיא חדש של 192 מיליון דולר ב-14 עסקאות, וכמו במקומות אחרים גם תחום השירותים העסקיים חווה עלייה - במקרה של אירופה בשיעור של 18% להיקף של 207 מיליון דולר.