מזרחי-טפחות ובוימלגרין הגיעו להסדר לגבי החוב בהיקף 630 מיליון שקל

זאת ע"י הקדמת תשלום הקרן הקרוב ; בוימלגרין נטל הלוואה מהבנק ב-2006, באמצעות בוימלגרין קפיטל שבשליטתו, לצורך רכישת אזורים ; גיל טובול, מנכ"ל בוימלגרין קפיטל, סירב לאשר את הידיעה

חברת בוימלגרין קפיטל שבשליטת שעיה בוימלגרין נמצאת לקראת חתימה עם בנק מזרחי-טפחות על הסדר לתשלום החוב הענק שלה לבנק, העומד היום על כ-630 מיליון שקל. זאת, על ידי הקדמת תשלום הקרן הקרוב. כך נודע ל"גלובס".

ע"פ הסכם ההלוואה, החברה נדרשת לשלם כ-63 מיליון בשנה.

גיל טובול, מנכ"ל בוימלגרין קפיטל, סירב לאשר את הידיעה. "אנו זוכים לשיתוף-פעולה מלא מהבנק בהתמודדות עם המשבר. זאת תקופה שצריך לעבור הכי טוב שאפשר, ואנו מתמודדים היטב יומיום בהתאם לתוכנית".

בוימלגרין נטל בשנת 2006 הלוואה של כ-730 מיליון שקל ממזרחי-טפחות לצורך רכישת השליטה בחברת הנדל"ן אזורים . העסקה בוצעה בזמנו לפי שווי של כ-1.95 מיליארד שקל לחברה, אך כיום נסחרת אזורים לפי שווי של 265 מיליון שקל בלבד.

הרכישה מומנה גם באמצעות הנפקת אג"ח ונטילת הלוואות נוספות, כששעיה בוימלגרין מינף את חברת האחזקות שבשליטתו. כיום, לבוימלגרין קפיטל התחייבויות שוטפות בהיקף של 3.5 מיליארד שקל והתחייבויות לזמן ארוך של 4.3 מיליארד שקל.

את 9 החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה בהפסד של 129.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 59.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. כן, נרשם לה גירעון של כ-34 מיליון שקל בהון העצמי ותזרים מזומנים שלילי בסך 193 מיליון שקל. בשל כך, לדו"חות הכספיים האחרונים של החברה צירפו רואי החשבון שלה הערת "עסק חי", המשקפת חשש מחדלות פירעון.

מניית בוימלגרין קפיטל צנחה בשנה האחרונה בכ-90%, למחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-44 מיליון שקל בלבד.