יו"ר הרשות לני"ע בארה"ב: "נכשלנו" - לא טיפלנו בהאשמות נגד מאדוף שהגיעו אלינו כבר לפני עשור

כריסטופר קוקס: "תלונות שהגיעו ל-SEC כבר ב-1999 לא זכו להתייחסות ראויה" ; הכריז על חקירה פנימית שתבדוק את הגילויים "המטרידים מאד" שהולכים ומתרבים מאז נעצר מאדוף בחשד להונאת "פונזי" בהיקף 50 מיליארד דולר

יו"ר הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), כריסטופר קוקס, הודה היום (ד') כי הרשות נכשלה בחקירה ובטיפול של ההאשמות "האמינות והמפורטות" שהגיעו לידייה לפני כמעט עשור, באשר להתנהלות המחשידה של ברנרד מאדוף.

"תלונות שהגיעו ל-SEC כבר בשנת 1999 לא זכו להתייחסות ראויה", אמר קוקס שהכריז על חקירה פנימית שתבדוק את הגילויים "המטרידים מאד" שהולכים ומתרבים מאז נעצר מאדוף בשבוע שעבר.

מאדוף הודה בפני עובדיו כי החברה שלו לייעוץ השקעות היתה למעשה "הונאת פונזי ענקית" שעלתה ללקוחותיו 50 מיליארד דולר. בשבוע שעבר (חמישי) נעצר מאדוף ע"י שני סוכני FBI שהופיעו בדירתו שבמנהטן.

"הגענו כדי לבדוק האם קיים הסבר תמים לכל זה", אמר אחד הסוכנים למאדוף בן ה-70. "אין הסבר תמים", השיב לו מאדוף, והוסיף כי הוא עצמו ניהל ואיבד כסף למשקיעים מוסדיים. "שילמתי למשקיעים כסף שלא קיים", אמר מאדוף, שציין כי הוא מצפה לשבת בכלא על מעשיו - ונעצר ע"י הסוכנים, שהשתכנעו כי ההסבר התמים שקיוו לו כבר לא יימצא.

"פונזי" היא שיטת הונאה בצורת פירמידה הקרויה ע"ש צ'ארלס פונזי, ששיכלל אותה. בשיטה זו, משלמים משקיעים חדשים את חובות החברה למשקיעים ותיקים. המשקיע מקבל תחילה החזר משמעותי על השקעותיו כדי שיתפתה להשקיע עוד ולהביא משקיעים נוספים; ההחזרים מופסקים לאחר שהמשקיע "מיצה את עצמו" והתרגיל חוזר על עצמו עם משקיעים אחרים.

חברת ניהול ההשקעות של מאדוף ניהלה 17.1 מיליארד דולר נכון ל-17 בנובמבר. לפחות 50% מלקוחותיה הן קרנות גידור, והיתר כללו בנקים ולקוחות אמידים. נכון לחודש אוקטובר, החברה היתה עושת השוק ה-23 בגודלה בנאסד"ק.