השופט בדימוס ד"ר אליהו וינוגרד מצטרף למשרד עוה"ד גדעון פישר ושות'

וינוגרד, שעמד בראש הוועדה לבדיקת אירועי מלחמת לבנון השנייה ושימש בעברו כנשיא המחוזי בת"א וכשופט בעליון, יעמוד בראש צוות המשפטנים במשרד וילווה אסטרטגית ניהול תיקים מורכבים בתחום המסחרי והמינהלי

עוד לפני שהמשבר הכלכלי הגיע לשיאו צפו עורכי-דין שונים כי הוא יוביל למיזוגים בין משרדים קטנים ובינוניים, ולניסיונות התחזקות שלהם על-ידי צירוף שחקני חיזוק לשורותיהם, לעומת הקפאת גיוסים והמתנה במשרדים הגדולים. חלק מהתחזיות האלה כבר מתממשות בחודשים האחרונים, וגם משרד עוה"ד גדעון פישר נכנס למשבצת של המשרדים הבינוניים הממלאים את שורותיהם בתקופה הקשה. כחודשיים בלבד לאחר שצירף לשורותיו את עו"ד פנינה גיא, לשעבר הממונה על האכיפה ברשות ניירות ערך, הודיע המשרד היום על הצטרפות השופט (בדימוס) ד"ר אליהו וינוגרד, שעמד בראש הוועדה לבדיקת אירועי מלחמת לבנון השנייה.

לדברי עו"ד גדעון פישר, ראש המשרד, צירוף וינוגרד לשורות המשרד אינו צעד של התחזקות בתקופת המשבר, אלא המשך למגמת הצמיחה של המשרד בשנים האחרונות. "מכוח האינרציה והעשייה של השנים האחרונות, שנותנות את אותותיהן לטובה בתקופה הזאת, אנו ממשיכים לגייס עובדים ולהתרחב. הצירופים של עו"ד גיא ושל הנשיא (בדימוס) וינוגרד הם יצירתיים ומקוריים, שיביאו למשרד נדבכים נוספים ויסייעו בתקופת משבר. אך הצירוף לא קשור למשבר, והייתי עושה זאת גם אם הייתה הזדמנות לפני חצי שנה או ארבע שנים. אני מרשה לעצמי להתעלם היום מרעשי רקע ולהתכוונן ולהיות ממוקד מטרה במשרד, ומבחינתי המשבר הוא רעש".

ד"ר וינוגרד, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שופט בפועל בבית המשפט העליון, ואחד מבכירי המשפטנים והבוררים בישראל, יעמוד בראש צוות המשפטנים של המשרד, ילווה אסטרטגית את ניהול התיקים המורכבים בתחומי המשפט המסחרי והמנהלי, וישמש כיועץ למחלקות השונות של המשרד, בהן המחלקה המסחרית, מחלקת הליטיגציה והמחלקה לעבירות כלכליות וצווארון לבן, שבראשות גיא.

מאז פרש מנשיאות בית המשפט המחוזי בתל-אביב לפני יותר מעשור, כיהן וינוגרד כיושב-ראש של מספר ועדות ציבוריות וממשלתיות, בהן ועדת הבדיקה לעניין החלפת חלקי הגופות של חיילי שייטת 13 שנהרגו בלבנון; ועדת החקירה בפרשת תאונת הכבל בחיל האוויר; והוועדה הציבורית שבדקה את השתלשלות האירועים בעניין הנווט השבוי רון ארד. אך המפורסמת והאחרונה שבהן הייתה "ועדת וינוגרד" לבדיקת אירועי מלחמת לבנון השנייה, שהגישה את מסקנותיה בסוף ינואר השנה.

בורר מבוקש

עבודת הוועדה והדוחות שהוגשו במהלכה משכו עניין ציבורי ותקשורתי, כמו גם ביקורת רבה. לאחר פרסום הדו"ח הסופי אמר וינוגרד ל"ידיעות אחרונות", כי "במהלך עבודת הוועדה, לא פעם הצטערתי על שלקחתי את זה על עצמי. תקפו אותנו מהרגע הראשון. כל אחד תקף את הוועדה על-פי השקפתו המוקדמת. באותה דרך קיבלו את הדו"ח הסופי - כל אחד על-פי השקפתו".

לצד עיסוקיו המתוקשרים בוועדות הציבוריות והממשלתיות, נעשה וינוגרד לבורר מבוקש במגזר העסקי. אחד מתיקי הבוררות הראשונים שלו עסק במחלוקות במשפחת אייזנברג על עיזבונו של שאול אייזנברג ז"ל. הוא שימש כבורר גם במחלוקות בין אקו"ם לכבלים, האחים עופר נגד גמל-תשואה, מינהל מקרקעי ישראל נגד מפלגת העבודה ועוד. לאחרונה מונה לבורר, יחד עם השופטים בדימוס ורדי זיילר ופרופ' דן ביין, בערעורו של ארקדי גאידמק על פסק הבוררות שחייב אותו לשלם כ-50 מיליון שקל לאיש העסקים יוסי טרוים, בגין הפרת הסכם לרכישת מפעל כימי בקזחסטן.

במסגרת תפקידו כשופט טיפל וינוגרד בתיקים חשובים, בהם התביעה לפירוק קונצרן כור, שהייתה בזמנה תביעת הפירוק הגדולה בישראל. בנוסף, כתב וינוגרד מספר ספרים בנושאי משפט, בהם "תקנות סדרי הדין", "דיני רשויות מקומיות" ו"צווי מניעה", והוא משמש כעורך של קובץ החיקוקים הישראלי "דינים".

משרד גדעון פישר, שאותו ייסד עו"ד פישר בשנת 1995, מונה 35 עורכי-דין, יועצים חיצוניים ומתמחים, ומתמחה בתחומי המשפט המסחרי, עסקאות בינלאומיות, יישוב מחלוקות וסכסוכים, ליטיגציה, מכרזים ועוד. בינואר השנה השיק המשרד מחלקה חדשה לבוררויות וליישוב סכסוכים.

לדברי פישר, הקשר עם וינוגרד נוצר עוד בתקופת כהונתו כשופט, כקשר מקצועי עם הליטיגטורים של המשרד שהופיעו בפניו. עם השנים ופרישתו של השופט מכהונתו, התחזק הקשר והפך להערכה הדדית מקצועית ואישית, שהובילה להצטרפותו למשרד. "הצטרפותה של עו"ד גיא למשרד תרמה אף היא להצטרפות של וינוגרד אליו, כיוון שאף היא הופיעה בפניו רבות בתקופת עבודתה בפרקליטות מחוז תל-אביב, ונוצרו ביניהם הערכה וכבוד הדדיים", אומר פישר.

יוזמה משותפת

פישר, שמונה לפני כשנה לנציג ישראלי בהנהלת בית המשפט הבינלאומי לבוררות של ה-ICC (לשכת המסחר הבינלאומית), מקווה שצירופו של וינוגרד למשרד יחזק את מחלקת הבוררויות ואת הטיפול בתיקים הבינלאומיים המגיעים אליו. "וינוגרד יחזק שני נדבכים חשובים במשרד. האחד, את הליטיגציה המורכבת והבינתחומית שמגיעה אלינו, וכוללת שילוב של תחומים אזרחיים-מסחריים, פלילים, צווארון לבן ועניינים מקומיים ובינלאומיים. השני, את עולם ה-ADR, מחלקת הבוררויות והגישורים הבינלאומיים. עולם הבוררויות הבינלאומיות הוא מורכב, וכל בוררות בו כוללת עשרות מיליוני שקלים וחברות מכל העולם. התובנות של השופט וינוגרד והיכולות המשותפות שלנו, ייצרו ערך מוסף ללקוחות שלנו".

פישר גילה כי הוא ווינגורד החלו לעבוד על "יוזמה משותפת אקדמית-פרקטית, יחד עם מוסד אקדמי מוביל בארץ, להקמת מוסד בוררות חדש מסוגו בישראל", ו-"יותר מזה אנו לא מוכנים לחשוף בשלב זה", הוא אומר.