הגופים המוסדיים שהסכימו ל"תספורת" של TMI: פריזמה, ישיר גמל, אקסלנס, הלמן אלדובי ופרפקט

אלו הם המשקיעים המוסדיים המרכזיים שנענו שלשום להצעת הרכש של בני שטיינמץ, בעל השליטה ב-TMI למכור חלק מאחזקותיהם באג"ח - כך נודע ל"גלובס" ; הצעת הרכש עמדה על מחיר הנמוך בכ-20% משווי האג"ח

פריזמה, ישיר גמל, אקסלנס, הלמן אלדובי ופרפקט הם המשקיעים המוסדיים המרכזיים שנענו שלשום להצעת הרכש של בני שטיינמץ, בעל השליטה ב-TMI למכור חלק מאחזקותיהם באג"ח, כך נודע ל"גלובס". הצעת הרכש עמדה על מחיר של 90 אגורות לאג"ח, מחיר הנמוך בכ-20% מהשווי המלא שלו.

כפי שפורסם אמש ב"גלובס" היקף ההיענות של הגופים המוסדיים להצעה עמד על כ-145 מיליון שקל. היקף ההיענות מהווה כ-21% מהיקף ההצעה של שטיינמץ. ההיקף הכולל של האג"ח שהונפק עומד על 1.2 מיליארד שקל.

מהלמן אלדובי נמסר בתגובה: "אין להלמן אלדובי כלל אחזקות ב-TMI". השתתפותו של הלמן אלדובי בהצעת הרכש, היתה בסך של 625 אלף שקל. יצוין, כי ההשתתפות בהצעת הרכש אמנם בוצעה על ידי הלמן אלדובי, אך עבור קופות סקטוריאליות המתופעלות על ידי בנק יהב, ואינן בבעלות הלמן אלדובי.

מפרפקט נמסר כי "במחירי השוק הנוכחיים ובשקלול הסיכויים והסיכונים, ההצעה שהוצגה בפנינו, ראויה".

מפריזמה נמסר: "כמדיניות איננו מתייחסים לנושא ניהול ההשקעות של פריזמה".

נזכיר כי בתגובה להצעת הרכש של TMI, הורידה מעלות את דירוג האג"ח מ-A ל-CCC והודיעה כי לאחר השלמת הצעת הרכש יירד הדירוג ל-D.

בכך הפעילה מעלות את מנגנון הפירעון המיידי הקבוע בתנאי האיגרת. ואכן הנאמן של האג"ח הרמטיק דרש פירעון מיידי של האג"ח.

הורדת דירוג זו הביאה בפני המשקיעים המוסדיים דילמה באשר להצעתו של שטיינמץ: האם לקבל את ההצעה לפרוע את האג"ח במחיר נמוך כאמור, או לבחור בפירעון מיידי של האג"ח, עליו הודיע הנאמן, שאם אכן יתממש אמור להניב להם את מלוא ההשקעה בחזרה. ההפרש בין שתי החלופות, נציין, עומד על כ-170 מיליון שקל.

כמו כן טוענים חלק מהגופים, כי הם נענו להצעת הרכש כיוון שאינם יכולים להחזיק את האג"ח בדירוגה הנוכחי. נזכיר, כי בתגובה להצעת הרכש הורידה מעלות לפני יומיים את דירוג האג"ח מ-A ל-CCC והודיעה כי לאחר השלמת הצעת הרכש ירד הדירוג ל-D.