הקיצוצים בפורמולה 1 יגיעו גם לנהגים

האנשים החזקים בקבוצת פרארי, שמשלמת לקימי רייקונן את השכר הגבוה בענף, מדברים: "שכר הנהגים יעבור מהפכה רצינית בחודשים הקרובים"; "העלנו בעבר את סוגיית תקרת השכר לנהגים, ונעלה אותה שוב"

במסגרת תוכנית ההתייעלות הכוללת של הפורמולה 1, במסגרתה שואפים בענף המירוצים לקצץ הוצאות בסכום של 1.6 מילארד דולר בשנה, בין היתר על ידי הארכת חייהם של המנועים, צפויים גם הנהגים להיפגע מבחינה כספית.

הבוס של קבוצת פרארי, סטפנו דומיניקאלי, שהנהג שלו קימי רייקונן מרוויח את המשכורת הגבוהה ביותר בפורמולה - 55 מיליון דולר בשנה, טוען שהיצרנים יפחיתו את ההוצאות גם באספקט הזה. "הקבוצות הגדולות לא יוכלו להמשיך לשלם לנהגים את אותו שכר שהם התרגלו לקבל", אמר דומיניקאלי למגזין האיטלקי "אוטוספרינט". "שכר הנהגים יעבור מהפכה רצינית בחודשים הקרובים".

דבריו של דומיניקאלי מגיעים בהמשך לדבריו של פרנק וויליאמס, מנהל אחר מפרארי, שאמר בשבוע שעבר: "העלנו כמה פעמים בעבר את סוגיית תקרת השכר לנהגים, ונעלה אותה שוב בהזדמנות הקרובה". מלבד רייקונן, עוד מספר נהגים מרוויחים כסף גדול בפורמולה 1 - פרננדו אלונסו מקבוצת רנו והאלוף הנוכחי לואיס המילטון ממקלארן, שמרוויחים מעל 15 מיליון דולר בשנה.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט