שרי אריסון ל-CNBC: "הבנקים בישראל חזקים ויציבים; לבנק הפועלים ולאריסון השקעות לא היתה כל חשיפה לקרן מיידוף"

בעלת השליטה בבנק הפועלים: "על אף שהמשבר הפיננסי העולמי מורגש גם בישראל, בסה"כ נקטו הבנקים בישראל בגישה שמרנית יחסית ולכן הפגיעה בהם מוגבלת" ; "הדינמיקה הכלכלית אינה ישרה אלא נעה בגלים - ואנו מצויים כעת בשיאו של גל יורד; בשנה הבאה תהיה התאוששות בשווקים"

שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים ובאריסון השקעות התראיינה הערב בתוכנית המסכמת את יום המסחר ברשת CNBC. המראיינת מריה ברטורומו שאלה את אריסון ביחס לחשיפה לפרשת ההונאה האדירה של קרן מיידוף שאליה נחשפו מוסדות פיננסים יהודיים רבים ואריסון ענתה לה, כי לבנק הפועלים או לאריסון השקעות לא היתה כל חשיפה לפרשה.

בהתייחסה למערכת הבנקאות בישראל אמרה אריסון כי המערכת חזקה ויציבה, וציינה כי על אף שהמשבר הפיננסי העולמי מורגש גם בישראל, בסה"כ נקטו הבנקים בגישה שמרנית יחסית למערכת הבנקאית בארה"ב ובעולם ולכן הפגיעה בהם מוגבלת.

לדברי אריסון, השנה הקרובה צפויה להיות לא פשוטה, אך היא מאמינה בחוסנו של הבנק, ובחוסנה של הכלכלה הישראלית. "הדינמיקה הכלכלית אינה ישרה אלא נעה בגלים, יש עליות ויש ירידות ואנו מצויים כעת בשיאו של גל יורד" אריסון מאמינה כי במהלך השנה הבאה תירשם התאוששות בשווקים, וזאת כאשר אמון המשקיעים הנמצא כעת ברמת שפל יחזור אליהם בעזרת פעולות מגבות של הממשלות והרגולציה.

כאשר נשאלה אריסון על חברת קרניבל אשר גם אותה הקים אביה, תד אריסון, היא לא היתה מוכנה להתייחס ואמרה כי אחיה הוא זה שאחראי לפעילות החברה מטעם המשפחה, בעוד שהיא אחראית לפעילות המשפחתית בישראל. נציין כי הערב פרסמה חברת קרניבל המתמחה בשייט תענוגות את דוחותיה הרבעוניים אשר הצביעו על עלייה קלה ברווחים ובהכנסות, עם זאת החברה הורידה את תחזיותיה לשנה הבאה.

ברטורומו תהתה האם על רקע המשבר הגלובלי לא צפויה פגיעה מהותית בישראל הנשענת על פיתוחים בתחום הטכנולוגיה, ואריסון השיבה כי "עוצמתה של ישראל מצוייה ביכולות ובכשרונות של הראש הישראלי" וכי היא מאמינה כי ישראל תוסיף להיות גורם מרכזי בתחום הטכנולוגיה העולמי.