"אם פולסון רוצה את יתרת 350 מיליארד הדולר - שיסייע לבעלי הבתים העומדים בפני עיקול"

כך אמר ג'ון טיילור, נשיא ועדת ההשקעות הלאומית בקונגרס ; בית הנבחרים דורש מממשל בוש ומהנשיא הנבחר אובמה לנצל את יתרת כספי תוכנית החילוץ לנכסים בעייתיים (TARP) לסיוע למשקי הבית

ברני פרנק, יו"ר ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים האמריקני, אמר אמש (ו'), לאחר ההודעה על אישור תוכנית החילוץ לתעשיית הרכב האמריקנית, כי הקונגרס ינצל את יתרת 350 מיליארד הדולר של כספי תוכנית החילוץ לנכסים בעייתיים (TARP), בכדי לגרום לממשל בוש ולנשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה, לסייע לבעלי הבתים בארה"ב העומדים בפני עיקול, שמספרם בחודשים האחרונים עלה למימידים גדולים ולא רצויים, על רקע המשבר הפיננסי הנוכחי.

פרנק אמר כי בית המחוקקים יאשר לשחרר את יתרת הכספים, רק אם שר האוצר הנרי פולסון, והממשל האמריקני הנכנס בראשותו של אובמה, יסכימו לתוכנית לפיה יקצצו למשלמי המשכנתאות את שיעורי הריבית על התשלומים, וכן יוותרו להם על חלק מתשלומי הקרן של המשכנתא.

יו"ר ועדת השירותים הפיננסיים אמר כי טיוטה לחקיקה, שמשורטטת בימים אלה, תעמיד תנאים לניצול יתרת הכספים של תוכנית החילוץ, לאחר שמחצית ממנה כבר נוצל ע"י פולסון לעידוד וסיוע לבנקים. במסגרת התוכנית, ישורטט מתווה שגם יעמיד את הבנקים כאחראים על ההלוואות שנתנו למחזיקי המשכנתאות, מה שבמקור היווה זרז לירידתם מנכסיהם ואי יכולתם לשלם את חובותיהם לבנקים. התוכנית תקנה פרמטרים להלוואות עתידיות של הבנקים.

שר האוצר, נזכיר, התנגד להגשת סיוע לבעלי הבתים שעומדים בפני עיקול, וקרא אתמול לשחרור הכספים על מנת לתמוך בשווקים הפיננסיים. התוכנית המשורטטת ע"י פרנק, תאמץ את היוזמה של תאגיד הביטחונות הפדרלי (FDIC), בעלות ראשונית של 24 מיליארד דולר, לטיפול בבעלי הבתים, שנועדה למנוע 1.5 מיליון עיקולים נוספים בשנה הבאה, לאחר שמספרם זינק בנובמבר ב-28% לעומת העיקולים בתקופה המקבילה אשתקד.

"פולסון ייאלץ לשנות דעתו ולתמוך בסיוע למשקי הבית", אמר ג'ון טיילור, נשיא ועדת ההשקעות הלאומית בקונגרס. "מדובר כאן בתמורה שוות ערך, אם הוא רוצה את יתרת הכספים, עליו להצטרף לתוכנית". אמר.