סקטור ללא גבולות

הגלובליזציה המטשטשת גבולות מביאה לעלייתם של כוחות כלכליים בינלאומיים

אחת ההשפעות של הגלובליזציה על תהליך ההשקעה במניות היא טשטוש הגבולות של המדינות ועליה בחשיבות השיוך הסקטוריאלי של כל מניה. זאת מכיוון שחברות רבות הן חברות בינלאומית (טשטוש גבולות מעצם פעילות החברה) ומשום שעוצמתם של הצרכים הסקטוריאליים העולמיים (תשתיות, חינוך, בריאות, מים, אנרגיה, שירותים סביבתיים, חקלאות, מזון וכו') עולה על כוחות כלכליים מקומיים.

כמובן שמדובר בהכללה אבל לדעתנו, הכללה שתקפותה הולכת וגדלה. כך למשל, כיל "שלנו" לא עלתה בזכות המשק הישראלי ולא ירדה בגלל המשק הישראלי. הכוחות שפועלים עליה הם כוחות חוצי גבולות.

המשמעות המעשית היא שאפשר ורצוי להשקיע ב-ETF's גלובאליות המבוססות של פילוח סקטוריאלי ולא על פילוח גיאוגרפי ו/או במניות של חברות גלובאליות ולוקאליות (פעילות בגבולות המדינה) על פי שיוכן לסקטורים המבוקשים. ניתן גם להשקיע בסל של ETF's סקטוריאליות של מדינות/יבשות שונות במקרה ואין אחת עולמית.

זיהוי ובחירת הסקטורים בהם נרצה להשקיע נעשה על בסיס מודל משולב: טכני-כלכלי.

כמובן שישנן הרבה אפשרויות מעניינות להשקעה. לאחרונה דיברנו על תשתיות, מים, אנרגיה נקייה וזהב. היום נוסיף עוד סקטור שנהנה כנראה מהקונצנזוס הרחב ביותר ולצידו סקטור שאילולא הגרף לא היינו חושבים עליו כרגע.

בריאות - סקטור עם רצפה בלי תקרה

IXJ היא ETF המבוססת על מדד ה-S&P הגלובאלי לסקטור הבריאות. זהו אחד הסקטורים שאנחנו סבורים שכדאי להשקיע בהם אל תוך העתיד. מדובר בתרופות, שירותי בריאות, ביוטכנולוגיה, שירותים פסיכיאטריים וכו'. סקטור הבריאות הוא הסקטור שנהנה מהקונצנזוס הרחב ביותר של המשקיעים וגם מעוצמה טכנית. הסיבה שהסקטור הזה מעניין להשקעה היא שמצד אחד הוא נחשב להגנתי בתקופה של שוק דובי אבל מצד שני, פוטנציאל הגידול בביקושים מבטיח צמיחה אל תוך העתיד. במילים אחרות, יש ריצפה לביקוש ואין תקרה.

חשוב מאוד להקפיד כאשר קונים ETF לראות שהיא מייצגת את מה שרצינו. כך למשל נסחרת IRY שגם היא עוקבת אחרי מדד בריאות גלובאלי אבל בלי ארה"ב. לארה"ב יש עדיין את המשקל הכלכלי הגדול בעולם כך שלא כדאי לדלג עליה, בייחוד בכל הקשור לסקטור הבריאות, הן מצד ההיצע והן מצד הביקוש.

ה"תגלית" הטכנית הפחות קונבנציונאלית שלנו להיום היא FFR, ETF להשקעה במדד נדל"ן עולמי של FTSE. כולם זוכרים שמהנדל"ן המשבר התחיל ואולי לא רוצים לגעת בנדל"ן אבל נדל"ן הוא חלק מהקיום האנושי. למי שרוצה לנצל הזדמנויות נדל"ן ולא לזוז מהכיסא, זו אחת האפשרויות. כרגע FFR מתחזקת ואמורה להמשיך לעלות. תמיכה ב-22 דולר.

מי שרוצה לתת חיזוק סיני לתיק הנדל"ן שלו יכול להשקיע ב-TAO. ETF מעניינת מאוד והזדמנות נוחה לקבל חשיפה לנדל"ן בסין. משקיעה בעיקר ב-REIT's.

זיו סגל מטבעות

זיו סגל מטבעות

[למדור ניתוח טכני]

זיו סגל- ( CMT ) A level 2 Chartered Market Technician
תוכנת Meta Stock באדיבות קונסיליום
זיו סגל כותב ניתוחים טכניים עבור גופים פיננסיים ובתי השקעה לרבות Easy-Forex ו-אופנהיימר.
זיו סגל ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים בטור זה.
אין לראות בטור זה משום המלצה לרכישה או למכירה של ניירות ערך או תחליף לייעוץ
המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.
תגובות:
segalziv@gmail.com