העבודה: "דמו של כל מפוטר בראשו של שר האוצר בר-און"; מקורבי שר האוצר: נשקול אפשרות לפנות למזוז בתלונה על הסתה

צוות התגובות בראשותה של ח"כ שלי יחימוביץ': "תוכניתם המצוינת של עופר עיני ושרגא ברוש הייתה מוכנה להפעלה כבר לפני חודש, אך בר-און דחה אותה בשל קטנוניות פוליטית" ; לשכת שר האוצר: "מדובר באובדן עשתונות של מפלגת העבודה" ; אולמרט: "אין מקום להאשמות פופוליסטיות, נמוכות, אישיות וחסרות אחריות"

"דמו של כל מפוטר בראשו של שר האוצר בר-און אשר דבק בהתעלמות שלו מהטרגדיה של פיטורי עשרות אלפים" - כך מגיב היום צוות התגובות במפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' לגל הפיטורים במשק.

"תוכניתם המצוינת של עופר עיני ושרגא ברוש הייתה מוכנה להפעלה כבר לפני חודש, אך בר-און דחה אותה בשל קטנוניות פוליטית", הבהירה המפלגה בתגובתה.

"כעת, רק עכשיו, מתחילים להבין את חיוניות התוכנית, אולם זה מאוחר מדי עבור אלפי מפוטרים. העבודה תובעת ליישם את תוכנית עיני-ברוש לאלתר".

כזכור, ראש הממשלה אהוד אולמרט, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, נפגשו לפני כשבוע כדי לקדם תוכנית האצה מתוגברת להצלת המשק מהמיתון. התוכנית תגובש כבר בשבועות הקרובים.

שר האוצר בר-און הותקף בשבועות האחרונים על ידי שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ועופר עיני, יו"ר ההסתדרות שאף אמר ל"גלובס": "כולם רואים כמה המצב קשה, אבל יושב פה שר אוצר שמתחפר באגו שלו וכלום לא עוזר".

רוני בר-און ישב בפגישה שבסופה אמורה לצאת בשורה בדבר תוכנית לאומית למאבק באבטלה, שעיקריה פורסמו אתמול ב"גלובס". בפגישה נוכחים גם שר הרווחה, יצחק הרצוג, שר התמ"ת, אלי ישי, ומנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני.

במרכז התוכנית, הסכמה בדבר האפשרות שמעסיקים יוציאו עובדים לחופשה ללא תשלום, כאשר המדינה תממן דמי אבטלה לעובדים בתקופת החל"ת ואילו המעסיקים ימשיכו להפריש להם תשלומים בגין תנאים סוציאליים. מדובר באותה דרישה שהעלו ברוש ועיני, אולם לפי התוכנית המסתמנת המעסיקים יידרשו להעניק הכשרות מקצועיות לעובדים בעת החל"ת.

מקורבי שר האוצר אמרו ל"גלובס" כי נשקלת אפשרות לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בתלונה על הסתה. בלשכתו של השר בר-און קיבלו את הדברים בפליאה שכן רק היום סוכמו עקרונות לתוכנית פעולה מקיפה לטיפול בשוק העבודה בשיתוף פעולה מלא והסכמות עם שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג".

"על אף האמור בהודעה ובהתאם להנחיות שר האוצר, ישבו גם הערב, כמו במהלך השבוע האחרון, נציגי ההסתדרות והמעסיקים להמשך הדיונים בנושא".

"מדובר באובדן עשתונות של מפלגת העבודה, שמוכנה לעשות הכל כולל הסתה אישית פרועה רק מטעמי בחירות ולמרות הכל שר האוצר נחוש להמשיך בנקיטת צעדים שיסייעו למשק ולציבור העובדים בהתעלם מהמציאות הפוליטית שהפכה להיות בלתי נסבלת".

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, גינה את ההתבטאויות שיצאו ממפלגת העבודה כלפי שר האוצר, רוני בראון. "מקורו של המשבר הכלכלי העולמי אינו בישראל ושר האוצר מנהל מדיניות כלכלית מאוזנת ואחראית על מנת למזער ככל האפשר את ההשלכות על המשק הישראלי".

"יחד עם זאת, ברור לכל מי שעיניו בראשו שישנן השלכות בלתי נמנעות של המשבר ואיתן עלינו להתמודד מבלי לגרור את המשק כולו למצב של אובדן דרך, אלא כדי לעלות מחדש על מסלול של צמיחה מואצת. הממשלה מנהלת הידברות בנושא ההתמודדות עם המשבר עם גורמים שונים במערכת הציבורית, במערכת הפוליטית ובמשק".

"במסגרת זאת יצאו לדרך מספר תכניות, בתחומים שונים, שיש בהן כדי למזער את ההשלכות של המשבר הבינלאומי. כך יהיה גם בנושא התעסוקה והדיונים בנושא זה נמשכים במלוא המרץ. בשיח הכלכלי, גם כזה של תקופת בחירות, אין מקום להאשמות פופוליסטיות, נמוכות, אישיות וחסרות אחריות מסוג זה כלפי שר האוצר אשר משקיע כמיטב היכולת להוביל את המערכת הכלכלית הישראלית בתקופה סוערת ולא פשוטה".