חברת ביטוח החיים היפנית Dai-Ichi מתכננת את ההנפקה הגדולה ביותר ביפן בעשור האחרון

[לבורסות בעולם] Dai-Ichi Mutual Life שכרה את שירותיהם של נומורה הולדינגס, מריל לינץ' ומיזוהו פייננשל למכירת 11 מיליארד דולר במניות לקראת רישומה של החברה בבורסה של טוקיו ב-1 לאפריל

חברת הביטוח Dai-Ichi Mutual Life שכרה את שירותיהם של נומורה הולדינגס , מריל לינץ' ומיזוהו פייננשל למכירת מניות בהנפקה הגדולה ביותר ביפן מזה כעשור. כך מסרו מקורות המקורבים לעיסקה.

החתמים נומורה, מריל ומיזוהו מתכננים למכור יותר מ-1 טריליון ין (11 מיליארד דולר) במניות ביפן ומעבר לים, לקראת רישומה של Dai-Ichi Mutual Life בבורסה של טוקיו ב-1 לאפריל.

Dai-Ichi Mutual Life, חברת ביטוח החיים השנייה בגודלה ביפן, מתכננת להפוך לחברה ציבורית עם שווי שוק של כ-3 טריליון ין (33 מיליארד דולר). אם העסקה אכן תיכנס אל הפועל, תהיה זו זריקת עידוד לשוק ההנפקות היפני שהצטמצם ב-80% במהלך שנת 2008 בהשוואה לשנה הקודמת לסכום כולל של 123.9 מיליארד ין (כ-1.4 מיליארד דולר) בלבד.

חברות ביטוח יפניות, שהן לרוב אגודות שיתופיות של המבוטחים, מנסות להגדיל את ההחזרים לאחר שבשנות ה-80' של המאה הקודמת הם מכרו פוליסות עם הבטחה לתשואות של עד 6%. Dai-Ichi Mutual Life חזתה באוקטובר האחרון עלייה של 3.1% בהחזרים.