הבנקים בדרום עובדים כרגיל; לאומי והפועלים יעניקו שורה של הטבות לתושבי האיזור

לאומי למשכנתאות יקפיא תשלומי המשכנתא ללקוחותיו תושבי האיזור למשך 3 חודשים ללא עמלת הקפאה; לאומי יעמיד הלוואת התארגנות ללקוחות הבנק, תושבי שדרות ויישובי עוטף עזה בהיקף של עד 10,000 שקל ובהחזר של 18 תשלומים

הבנקים בדרום פעלו היום (א') כרגיל. מבנק הפועלים נמסר כי הסניפים עובדים באופן מלא. מנהלי הסניפים הונחו לפנות ללקוחות הבנק שעסקיהם סגורים עקב המצב הביטחוני ולראות האם זקוקים לסיוע. מנהלים בכירים ויו"ר הבנק דני דנקנר יסיירו לאורך השבוע בסניפים.

סניפי בנק לאומי יפעלו כרגיל. לבנק ארבעה סניפים: בשדרות, נתיבות ושני סניפים באשקלון. סניפי לאומי בשדרות ובאשקלון מוגנו בשנים האחרונות. לאומי הודיע כי יעמיד הלוואת התארגנות ללקוחות הבנק, תושבי שדרות ויישובי עוטף עזה בהיקף של עד 10,000 שקל, ובהחזר של 18 תשלומים, לכל מטרה, ללא ריבית וללא עמלות. לעסקים קטנים יתן לאומי הטבה של 1% על ההלוואות המיוחדות שמעמיד הבנק לסקטור זה, הכוללות אפשרות לדחיית תשלום הקרן עד 6 חודשים. גם הלוואה זו תועמד ללא עמלות.

מקפיאים את המשכנתא

בנק לאומי למשכנתאות יקפיא את תשלומי המשכנתא ללקוחותיו תושבי האזור למשך 3 חודשים ללא עמלת הקפאה. לאומי הודיע כי אם יתעורר הצורך ובתיאום עם פיקוד העורף יעמיד הבנק ניידות "בנק נייד" שבאמצעותן יוכלו התושבים לבצע פעולות בנקאיות בסיסיות.

גם בבנק דיסקונט פועלים הסניפים כרגיל וכך גם מוקדים שפתוחים לקהל עד שמונה בערב. לבנק סניפים באזור העימות: באשקלון, קריית גת, קריית מלאכי ואשדוד, בבנק מדגישים כי "כל עוד לא תתקבל הנחיה מפיקוד העורף לסגור את הסניפים ימשיכו אלו לפעול כרגיל".

סניפי מזרחי טפחות בדרום עובדים כרגיל כאשר בכל סניף הוכשר חדר ביטחון לשם יופנו הלקוחות והעובדים, במקרה של אזעקה. לקוחות הבנק משלוחת "גוש קטיף" באשקלון, יקבלו בימים הקרובים שירותים מהסניף המרכזי בעיר, הנמצא באותו רחוב. המנכ"ל, אלי יונס, קיים הבוקר סיור בסניפים ושוחח עם העובדים.

מהבינלאומי נמסר כי 15 סניפי הבנק הבינלאומי, אוצר החייל, מסד ופאג"י פועלים כרגיל. מהבנק נמסר כי הסניפים ממוגנים וכי "מתבצעת הערכות הכוללת בדיקת המיגון בסניפים ושיפורו במקרה הצורך, בדיקת מערכות ההתראה בסניפים ורענון הנחיות החרום לעובדים".