ארקיע מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז

על התקציב בהיקף 2 מיליון דולר מתמודדים משרדי הפרסום GPS ומגזרים ; תיאוריית הקשר: מנכ"ל GPS הוא טייס בארקיע, מנכ"ל מגזרים מיודד עם מנכ"ל ארקיע

תקציב הפרסום של חברת התעופה ארקיע יוצא שוב למכרז - כך נודע ל"גלובס". התקציב נוהל בשנתיים האחרונות במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, והחוזה עם המשרד צפוי להסתיים לקראת האביב.

ל"גלובס" נודע עוד כי במכרז מתמודדים בשלב זה משרדים בינוניים-קטנים, ביניהם GPS מקבוצת אדלר-חומסקי&ורשבסקי ומגזרים (תחת ניהולו של אבשה שילין - לשעבר בכיר בבאומן-בר-ריבנאי).

סביב תקציב הפרסום של ארקיע התנהל לפני כשנתיים מכרז, לאחר שהוא נוהל במשך שנים ארוכות ע"י משרד הפרסום יהושע TBWA, כשהחברה עוד היתה תחת הבעלות של האחים בורוביץ', ששלטו בה באמצעות חברת כנפיים.

כשרכשו האחים בורוביץ' את אל על , הם חויבו למכור את החברה, שנרכשה על ידי קבוצת נקש ועובדי ארקיע. ארקיע תחת הבעלות החדשה, רצתה ליישר קו עם חברת ישראייר - שפרסמה באותה תקופה לא מעט - והחליטה להיפרד ממשרד הפרסום שלה יהושע TBWA. החברה פרסמה מכרז פרסום בו התמודדו בין היתר באומן-בר-ריבנאי, GPS מקבוצת אדלר-חומסקי&ורשבסקי וראובני-פרידן.

במכרז זכה כאמור משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, לאחר שהציג בפני הנהלת החברה פרזנטציה, לפיה עלתה אפשרות של חיבור ארקיע לדוגמנית בר רפאלי. בהנהלת ארקיע אהבו את הרעיון והחל להתנהל משא ומתן בין המשרד לרפאלי, אך בסופו של דבר המשא-ומתן לא הבשיל לידי הסכם.

משהו על מערכת היחסים בין באומן-בר-ריבנאי לארקיע אפשר ללמוד מהסיפור הבא: לפני כשנה עלה לאוויר קמפיין של ארקיע תחת הסיסמה: "נחש איפה אני כעת?" שהציג נשים שונות באתרים בעולם. הקמפיין עלה לא חתום על ידי משרד פרסום כלשהו, ובסופו של דבר נודע כי הקמפיין נהגה ונכתב דווקא על ידי הבעלים של ארקיע, אבי נקש. חלקו של באומן-בר-ריבנאי בקמפיין היה ברכישת המדיה בלבד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של ארקיע ב-2007 עמד על 4.6 מיליון דולר במחירי מחירון מתוכם כ-3.3 מיליון דולר באמצעות באומן-בר-ריבנאי והיתרה בידי יהושע. ב-2008 עמד היקף הפרסום של החברה על 5.2 מיליון דולר במחירי מחירון, שמשמעותם במחירים ריאליים כ-2 מיליון דולר.

אם לשפוט על פי המתמודדים במכרז הפרסום החדש, ניתן לצפות למערכת יחסים זורמת בין ארקיע למשרד הזוכה: יוסי ארועטי, מבעלי משרד הפרסום GPS הוא גם טייס בארקיע, ומטיס את מטוסי החברה לפחות פעם בשבוע, וכן משמש כיועץ שלה; לאבשה שילין, מנכ"ל מגזרים, מערכת יחסים חמה עם הבעלים של ארקיע, אבי נקש, מה שמסביר אולי את הימצאותו של משרד פרסום מגזרי במכרז שמיועד בדרך כלל למשרד פרסום כלליים.