בנק אוצר החייל נבחר במכרז להרחבת הקרן לעסקים קטנים

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] במקביל הודיע האוצר כי הקרן תכלול מסלול למתן הלוואות בתנאים מיטיבים בהליך מזורז לתושבי שדרות ועוטף עזה

בנק אוצר החייל זכה במכרז להרחבת הקרן להלוואות לעסקים קטנים, שפורסם על ידי החשכ"ל שוקי אורן במסגרת יישום התוכנית להאצת הפעילות במשק. במקביל הודיע האוצר כי הקרן תכלול מסלול למתן הלוואות בתנאים מיטיבים בהליך מזורז לתושבי שדרות ועוטף עזה.

מהודעת משרד האוצר בנושא עולה כי הקרן הנוכחית שפועלת כיום בבנק אוצר החייל, הבנק הבינלאומי הראשון ובנק מרכנתיל דיסקונט, תורחב כך שתתאפשר העמדת הלוואות לעסקים קטנים בסך של כ-400 מיליון שקל. במסגרת זו תפקיד המדינה כ-40 מיליון שקל בקרן שימונפו לכ-240 מיליון שקל על ידי בנק אוצר החייל, שיעמיד למולם כ-200 מיליון שקל.

שר האוצר, רוני בר-און, ציין כי "בתקופה הזו בה עסקים קטנים מתמודדים הן עם השלכות המשבר הגלובלי והן עם המצב הביטחוני בדרום, ישנה חשיבות גבוהה לסייע, ככל הניתן, לבעלי עסקים קטנים ולהקל על אפשרות גיוס האשראי". לדברי שוקי אורן, המכרז להקמת קרן נוספת שתסייע בדומה לעסקים בינוניים מתנהל בימים אלה.

לפי תנאי המכרז, בנק אוצר החייל יעמיד הלוואות לעסקים קטנים אשר גובה המחזור השנתי שלהם הוא עד 22 מיליון שקל כשהמדינה תעמיד בטוחה להלוואה בהיקף של 70%. בנק אוצר החייל יקבל מהעסקים הקטנים שיימנו עם מבקשי ההלוואות בקרן ביטחונות בגובה של לא יותר מ-24.9% מגובה ההלוואה, ובכך יקל עליהם בקבלת אשראי למימון פעילותם. זאת במטרה לתת פתרון לעסקים קטנים ובינוניים, שעלולים להיפגע מחוסר אשראי עתידי במשק. *