המגמה הירוקה בבורסה בת"א נמשכה גם היום: המעו"ף עלה ב-1.6% והתל-בונד 40 זינק ב-4.2%

מדד הנדל"ן התחזק ב-4.1% ; אפריקה זינקה 8.25% ; נייס טיפסה 4.2% ; כי"ל הוסיפה 1.8% והחברה לישראל 2.4% ; טבע נחלשה ב-1.5% ; מניות הבנקים דיסקונט ופועלים עלו ב-3.5% וב-3.1% בהתאמה

המגמה הירוקה באחד העם המשיכה גם היום, על-אף המשך הלחימה בדרום וסיום המסחר השלילי אמש בוול-סטריט. בבורסות אירופה נרשמו היום עליות, והחוזים העתידיים על המדדים בארצות-הברית היו ירוקים, מה שתרם למסחר החיובי בבורסה המקומית. פתיחת המסחר בארה"ב הייתה חיובית, מדד המעו"ף נעל את המסחר בעלייה של אחוז וחצי.

האירוע המעניין של היום היה המסחר במטבע-חוץ, שהיה סוער במיוחד על רקע פקיעת האופציות לחודש דצמבר. הדולר נחלש היום ב-2.2% והשער היציג שלו, שהוא גם השער הקובע לפקיעת האופציות, נקבע על 3.765. לאחר הפקיעה המשיך להיחלש הדולר, ונסחר ב-3.74 שקל. התנודה הגבוהה בשער הדולר הושפעה גם מהחלטת הריבית של בנק ישראל, שהוריד את הריבית במשק ב-0.75%, לרמה של 1.75%. מדובר ברמה הנמוכה ביותר שנרשמה במשק, ובהפחתה החדה ביותר שביצע פישר מאז כניסתו לתפקיד ב-2005.

השקל התחזק מול היורו בצורה חדה יותר, בשיעור של 3.6% ושערו היציג נקבע על 5.308.

בשוק ההון מעריכים כי הירידה החדה בשער הדולר נובעות בעיקר מחוסר נזילות, המאפיין את שוק המט"ח העולמי בתקופה האחרונה וגורם לתנודות קיצוניות. עוד מעריכים בשוק כי המרות שמבצעות חברות לקראת סוף השנה תומכות בהתחזקות השקל.

באופן מסורתי הנפט נוטה להתחזק כאשר יש מתיחות ביטחונית בעולם, וגם כאן באה לידי ביטוי הלחימה ברצועת עזה. אתמול הגיב הנפט בזינוק של 5.7% לחבית. הזהב התחזק אתמול בכ-0.5%, וכעת הוא נסחר במחיר של 875 דולר לאונקיה.

בשוק איגרות-החוב נרשמו היום עליות שערים. האג"ח השקליות התחזקו ב-0.3%, והאג"ח הצמודות למדד רשמו עליות מתונות של עד 0.2%. באג"ח הקונצרניות נרשמו עליות שערים חדות, ומדד התל-בונד 40 זינק ב-4.2%.

בתום יום המסחר עלה מדד המעו"ף ב-1.5%, ומדד תל-אביב 100 הוסיף לערכו 1.2%. מחזור המסחר היה בינוני והסתכם ב-1.3 מיליארד שקל. המדד הבולט ביותר בעליות במסחר היה מדד הנדל"ן, שזינק ב-4.1%.

אפריקה ישראל זינקה

מדד הנדל"ן בלט היום בעליות שערים, ולאחר תקופה ארוכה רשמה היום מניית אפריקה עליות שערים חדות, והתחזקה ב-8.6%. חברות בנות, אפריקה נכסים ואפריקה מגורים , נסחרו בצורה מנוגדת, ובעוד אפריקה מגורים עלתה ב-3.5%, מניית אפריקה נכסים איבדה 1.7%.

עוד בלטו בעליות, מניית נצבא ומניית גזית שבשליטת חיים כצמן. נצבא התחזקה ב-9.8%, וגזית הוסיפה לערכה 6.6%.

יחד עם זאת, היו גם מניות נדל"ן שירדו היום. ביניהן ניתן למצוא את חברת אדגר שאיבדה 2.8%, ודלק נדל"ן מקבוצת דלק שירדה ב-5.7%.

מניות הבנקים נצבעו כולן בירוק, כאשר בלטה מעל כולן מניית מזרחי טפחות שזינקה בשיעור של ארבעה אחוזים. גם מניות לאומי ופועלים נהנו היום מהמגמה החיובית בשוק, ומניותיהן עלו בשיעור של 2% ו-3.1% בהתאמה.

בקרב חברות הביטוח הייתה מגמה מעורבת, כאשר ביטוח ישיר , שאתמול ירדה בכ-9%, עלתה היום ב-9.6%. עוד בלטו בחברות הביטוח, ומניית כלל ביטוח שהוסיפה לערכה 4.1%. מניית הראל סיימה את יום המסחר ללא שינוי,

המומנטום החיובי בכור נמשך

מי שלא השתתפו בעליות השערים הם מניות חברות התרופות שנסחרות במדד המעו"ף. מניית טבע ירדה היום בשיעור של 1.4%, וגם חברת התרופות פריגו נסחרה בצד האדום. חברת התרופות פריגו, הנסחרת במדד המעו"ף, דיווחה אמש כי קיבלה אישור סופי מה-FDA לשיווק תרופה לשיכוך כאבים, שמכירותיה נאמדות ב-70 מיליון דולר במונחי מקור. שיווק התרופה צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2009. עם זאת, מניית החברה איבדה היום 1.1%.

בקרב מדד התל-טק נרשמה ירידה של 0.2%, אולם מספר מניות במדד ירדו בשיעור חד. מניית אלדין צנחה בשיעור בשמונה אחוז, ומניית פאנדטק איבדה 6.5% מערכה. בצד החיובי של מדד התל-טק, בלטה בעליות מניית נייס שעלתה ב-4.2%, ומניית סרגון שהוסיפה לערכה 2.9%.

ההסבר לעליות החדות במניית כור התקבל אתמול בערב, כאשר בעלת השליטה בחברה, דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי, דיווחה כי ביצעה רכישה של מניות כור ב-22.2 מיליון שקל. המניה נהנתה מהמומנטום החיובי גם היום, וסיימה בעלייה של 7.2%.

בשל עדכון הרכב המדדים מחר, ישתנו זמני המסחר בנעילה.

[לאתר המעו"ף]