האמריקנים מחפשים מוצא למצב הכלכלי ומוצאים אותו במחלקת העיון של הספריות הציבוריות

לפי העיתון "מיאמי הראלד", ספרנים בדרום פלורידה מבחינים בעלייה במספר המבקרים במחלקת ספרי העיון בספריות שלהם, בחיפוש אחר כל דבר, מנושאי מימון וכספים, דרך שוק העבודה וכלה בשיווק ובסיוע טכני

כאשר הכלכלה האמריקנית ממשיכה להידרדר, יותר אנשים מחפשים דרכים להגדיל את פוטנציאל הרווחים שלהם על-ידי פתיחת עסקים חדשים, שיפור עסקים קיימים, או ליטוש המועמדות שלהם למשרות בשוק העבודה.

הבעיה היא שכל אחד מהדברים הללו מצריך השקעה, לא רק של זמן אלא גם של מזומנים - משהו שמצוי בצמצום אצל רוב האמריקנים בימים אלו.

לכן, לפני שפונים לחשודים המיידיים הרגילים - אמריקן אקספרס, מאסטרקרד, או ויזה - כדי לשלם עבור ייעוץ עסקי, קואוצ'ינג או תוכנית שיווק באינטרנט, כדאי אולי לנסות לחפור יותר עמוק. יש כרטיס פלסטי אחד ששוכב בארנקים של אנשים, ויש לו את העוצמה לסייע בתקופת מיתון מבלי להזדקק לחילוץ ממשלתי - כרטיס המנוי בספרייה.

המידע מחכה לכם

לפי העיתון "מיאמי הראלד", ספרנים בדרום פלורידה מבחינים בעלייה במספר המבקרים במחלקת ספרי העיון בספריות שלהם, בחיפוש אחר כל דבר, מנושאי מימון וכספים, דרך שוק העבודה וכלה בשיווק ובסיוע טכני.

הצרכנים יודעים שהספרייה משאילה ספרים, אך הם אינם תמיד מודעים לכמויות המידע שעומדות לרשותם בכל ספרייה, ללא כל תשלום מלבד דמי המנוי. הספריות לא רק גדושות בספרי עסקים פופולריים, בקלטות DVD ובכתבי-עת בנושאי עסקים. רבות מהן גם מציעות סמינרים וסדנאות בחינם בנושאים כמו ניהול תקציבי, התמודדות עם פיטורים, כתיבה של תוכנית עסקית או תיקון מצב האשראי.

הספריות גם משמשות חוליית קישור בחינם למאגרים מקוונים שמכילים כמויות אדירות של מידע. איילין קוב, סגנית מנהל מחלקת הספריות של מחוז ברוורד בפלורידה, אומרת שבספרייה העיקרית במחוז, בשדרת אנדרוז בפורט לודרדייל, יש מחלקה גדולה שמוקדשת רק לעסקים, משפטים ושירותי ממשלה.

עובדים על איכות

בספריית מחוז מונרו בפלורידה, אליזבט ג'ולין, אחת הבעלים של חברת הבילוי הימי ביי אנד ריף, ועובדיה מנצלים את המשאבים של המקום כדי לשפר את ידיעותיהם ואת יכולתם השיווקית. החברה של ג'ולין מציעה סיורים אקולוגיים, סירות צ'רטר לדייג, קרוזים וסיורי צלילה לריפים באזור איי קי הציוריים בדרום-פלורידה.

ג'ולין אומרת שהיא שואלת פרסומים מ"חדר פלורידה" של הספרייה, שיש בו כמות גדולה של חומרים על איי קי. היא מעבירה את המידע לקברניטי הספינות של החברה. המטרה היא לבדל את העסק שלה מהמתחרים באמצעות העסקתם של מדריכי הסיורים הידענים והרהוטים ביותר באזור האיים.

"כשאתה נכנס למצב כלכלי משונה כזה כמו היום, אתה חייב להציע איכות גבוהה עוד יותר של שירות. אני אומרת לקברניטים שלי שכל המידע הזה יעזור להם בטווח הארוך", היא אומרת.