התחרות בין ערוץ 2 לערוץ 10 מגיעה גם לאינטרנט: עלייה ניכרת בצפייה בקטעי הווידיאו החדשותיים באתרי האינטרנט

מתחילת המבצע בעזה נרשמו בדסק החדשות של ערוץ 2 יותר מ-500 אלף צפיות וידיאו בשידור חי ; בנענע10 נרשמו אתמול כ-220 אלף צפיות וידיאו

התחרות בין דסק החדשות של זכיינית ערוץ 2 לבין ערוץ 10 מגיעה גם לאינטרנט. דסק החדשות של ערוץ 2, שמשדר באתר הבית של "רשת" ובאתר מאקו של "קשת" מדווח על עלייה ניכרת בצפייה בקטעי הווידיאו החדשותיים שמשודרים באתרים, ואשר עוסקים בלחימה של ישראל בעזה.

על פי לירן דן, סמנכ"ל מדיה אינטראקטיבית בערוץ 2, אתמול (ב') נשבר שיא צפיות הווידיאו בשידור חי, שהגיע למעל ל-200 אלף צפיות. מאז תחילת המבצע בעזה נרשמו יותר מ-500 אלף צפיות וידיאו בשידור חי, לצד מאות אלפי צפיות באייטמים חדשותיים, במסגרת שירותי ה-VOD שבאתר.

לדברי דן, הסיבות העיקריות לגידול הזה הן: גלישה מסיבית ממקומות העבודה, והמגזר החרדי, שלרובו אין טלוויזיה בבית ועל כן צורך את המידע החדשותי באינטרנט. כך, שעות השיא הן לפני ואחרי ארוחת הצהריים, במקביל למהדורת החדשות המרכזית ובאזור השעה 23:00 בלילה.

צפיות הווידיאו מגיעות מ-90 מדינות בעולם, בהן ארה"ב, בריטניה, קנדה וצרפת. גם ממדינות ערב נרשמו כניסות של גולשים, ממצרים, דרך סעודיה ועד סוריה (עם גולש סורי אחד שביקר באתר).

הודות לאופייה החופשי של הפלטפורמה האינטרנטית, קטעי הווידיאו שזכו למרב הצפיות עסקו בדיווחים שנפסלו לשידור טלוויזיוני, כגון דיווחי זוועות של תחנות הטלוויזיה הערביות, כמו גם צילומי הפצצות ששחרר דובר צה"ל. בשורה פחות טובה לפוליטיקאים - קטעי הווידיאו הכי פחות נצפים עסקו בתגובות רשמיות של פוליטיקאים שונים, כולל המועמדים לראשות הממשלה.

בנענע10, שבה משודרים חדשות ערוץ 10, מדווחים גם על גידול של מאות אחוזים במספר הצפיות בקטעי הווידיאו החדשותיים שבאתר, כאשר מתחילת המבצע נצפו למעלה מ-2 מיליון קטעי וידיאו באתר - נתון שיא של האתר מאז היווסדו. לדברי האתר, אתמול נרשמו כ-220 אלף צפיות בקטעי וידיאו חדשותיים באתר.

לדברי נענע 10, דסק החדשות המשותף של נענע10 וחדשות 10 זכה להרחבה מיידית כבר ביום הראשון של הלחימה בדרום, בגיבוי של עורכים וכתבים, המתפעלים 24 שעות ביממה את פעילות הסלולר, הרדיו והאינטרנט. באתר אף משודרים קטעי וידיאו בלעדיים שלא נכנסים לשידור, ארכיון VOD מלא של כל משדרי המלחמה, הראיונות, הדיווחים והפרשנויות, ובלוגים מובילים בתחום, כגון הבלוג של רביב דרוקר.

בנוסף, בעקבות הגידול המשמעותי, ועל רקע דרישות שהגיעו מצד הגולשים, החליטו בנענע10 להגדיל את נגן הווידיאו של האתר פי 3 מהגודל המקורי שלו.

רותם דנון, עורך נענע10, אמר בתגובה: "תכני הווידיאו המובילים של חדשות 10, ביחד עם הדסק המעדכן סביב השעון את האתר, מאפשרים לנו לתת לגולשים את העדכון הטוב ביותר שיש באינטרנט סביב מבצע 'עופרת יצוקה', עם פעילות אינטנסיבית מסביב לשעון. כבר בימים הראשונים של הלחימה אנו רואים כי עשרות אלפי גולשים חדשים שינו את הרגלי הגלישה שלהם ובחרו לקבל את המענה החדשותי שלהם ב- nana10, ובכמויות שטרם נראו באתר".