שכר העובדים ב"ידיעות אחרונות" עשוי לרדת ב-5%-12%

ב"מעריב" תתקיים מחר אסיפה כללית בה יודיעו לעובדים על גובה קיצוץ השכר, כשההערכות מדברות על קיצוץ של בין 8% ל-20%

עיתון "ידיעות אחרונות" נערך לסבב קיצוצים נוסף: ל"גלובס" נודע כי הנהלת העיתון בוחנת הפחתת שכר מדורגת בשיעור של 5%-12% משכר העובדים, כל אחד לפי מדרגת שכרו. יחד עם זה, על פי הערכות מתקיימים בימים אלה דיונים בדבר האפשרות כי הקיצוץ יהיה גבוה יותר, ובעלי השכר הגבוה יאלצו לקצץ משכרם כ-15%. עוד נודע, כי נבחנת גם אפשרות של פיטורי כ-40 עובדים. עד למועד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובתו של עורך "ידיעות אחרונות", שילה דה-בר לידיעה.

כבר לפני כחודש נודע כי "ידיעות אחרונות" עומד לקצץ למעלה מ-10% מתקציב העיתון לשנה הקרובה, זאת כחלק מהשינויים הצפויים לעבור על השוק כולו בכלל, ועל שוק המדיה והעיתונות בפרט. לשם כך נתבקשו מנהלי המחלקות השונות בעיתון להגיש תוכנית לקיצוץ בתקנים המוקצים להם. באותם ימים פוטרו שניים מבכירי המערכת: הכתב הפלילי הוותיק של העיתון, בוקי נאה, ורכז הכתבים, אודי רבינוביץ.

במקביל, כפי שנחשף ב"גלובס", גם ב"מעריב" עומדים להודיע לעובדי העיתון כבר מחר (חמישי) על קיצוץ בשכרם. מחר תתקיים ב"מעריב" אסיפה עם כל העובדים במהלכה יכריזו המנהלים על קיצוץ רוחבי בשכר העובדים. לעובדים תינתן אפשרות להודיע באסיפה או לאחריה אם בכוונתם להסכים לתנאי השכר החדשים או שבכוונתם לעזוב ולקבל את מלוא הפיצויים.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", בשל הקיצוץ הצפוי, שוקל ועד "מעריב" להכריז על סכסוך עבודה. הוועד קיים פגישה דחופה עם היועץ המשפטי של ההסתדרות כדי לדון בדרכי ההתמודדות מול איום הפיטורים וקיצוצי השכר בעיתון. ביום שישי הקרוב ייערך כינוס עובדים בבית ההסתדרות בת"א, כאשר נשקלת כאמור האפשרות כי יוכרז שם על סכסוך עבודה.

מהלך זה של קיצוץ בשכר עובדי "מעריב" הביא לחילוקי דעות קשים בין דירקטוריון העיתון לבין עורכיו. דורון גלעזר ורות יובל, העורכים המשותפים בעיתון, הביעו מורת רוח מהעלאת האפשרות על ידי חלק מחברי דירקטוריון העיתון לבצע קיצוץ שכר רוחבי בהיקף של 20%. יחד עם זה, כאמור, מחר צפוי העיתון להודיע על קיצוץ שכר אשר לא מן הנמנע כי יסתיים באחוזים נמוכים יותר.

בעקבות פרסום הידיעה בדבר הקיצוץ בשכר מסר אתמול גלעזר בתגובה: "העובדות המובאות אינן נכונות. 'מעריב' מקיים תוכנית הבראה שמטרתה להביא את העיתון לאיזון תפעולי ברבעון הראשון של 2009. כדרכנו, התהליך מתקיים בשקיפות מלאה ותוך שיתוף פעולה מלא עם העובדים. לפני כיומיים הבאנו את עיקרי התוכנית פני העורכים בעיתון ובכוונתנו להציגה בפני שאר העובדים במסגרת אסיפות עמם מחר ומחרתיים".

גלעזר הוסיף: בכוונתנו להציגה בפני שאר העובדים במסגרת אסיפות עמם היום ומחר. כל זאת, על מנת להביא להצלחתה של התכנית יחד, באופן המהיר ביותר, על הצד הטוב ביותר ולשביעות רצון כולם.

יצוין, כי סכסוך עבודה הוכרז אתמול גם על ידי ועד עובדי עיתון "הארץ", גם זאת בשל קיצוצים צפויים שמתוכננים להיעשות בעיתון.