בעקבות חשיפת "גלובס": חוקרים מטעם הממונה על ההגבלים פשטו על משרדי שופרסל בראשל"צ; אפי רוזנהויז נחקר תחת אזהרה

הפשיטה נעשית בהמשך לחקירה שפתחה אמש הממונה בעקבות חשיפת "גלובס", לפיה שופרסל החליטה להסיר מהמדפים מוצרים של קוקה-קולה, ויסוצקי ואסם, כצעד במלחמתה ברבוע כחול ; המנכ"לים של אסם, ויסוצקי וקוקה-קולה מסרו אתמול עדות בפרשה

8 חוקרים מטעם הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, פשטו היום (ה') בצהריים על משרדי שופרסל בראשון לציון. בשעה זו נחקר מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, ובכירים נוספים תחת אזהרה.

הפשיטה נעשית בהמשך לחקירה שפתחה אמש הממונה בעקבות חשיפת "גלובס" ולפיה שופרסל החליטה להסיר מהמדפים מותגים של קוקה קולה, אסם וויסוצקי מהמדפים כצעד לחץ במסגרת מלחמתה ברבוע כחול.

תחילת הפרשה ביום שלישי, שבו נחשף ב"גלובס" כי שופרסל החליטה להוריד מהמדפים מותגים שנמכרו במבצע ובמחירי ריצפה ברבוע כחול . המותגים שאותם הוחלט להסיר מהמדפים הם שוקולד השחר, נס קפה רד מאג של אסם, תה קר אייסטי של ויסוצקי, פריגת בקרטוניות ושישיות מים מינרלים 1.5 ליטר של נביעות.

שופרסל היא הרשת הגדולה בישראל, המחזיקה לפי נילסן ב-37.5% מהשוק המבורקד, ולפיכך משמעות הורדת המוצרים מהמדף היא פגיעה ישירה במכירות של אותם מותגים. בקרב ספקים ישנה מורת רוח מהתנהלותה של שופרסל המכונה על ידי רבים מהם כהתנהגות כוחנית.

בכיר בשופרסל אמר אתמול ל"גלובס" בתגובה לחשיפת הפרשה: "שופרסל לא עושה צעדים אלה כצעדי תגובה, אלא מתוך התייעלות ושימוש מושכל במדפים. החוק הוא נר לרגלינו פעלנו ונפעל על פי החוק והחוק בלבד".

שופרסל אישרה לבורסה בת"א את דבר חקירת הרשות, ואת חקירתו של רוזנהויז. דובר הרשות להגבלים עסקיים אישר היום כי הרשות "פתחה אתמול בחקירה בחשד לעבירות על חוק ההגבלים העסקיים ובכלל זה חשד להפרת תנאי המיזוג בין שופרסל וקלאבמרקט".