ישראל דיווחה מראש למפקדים בכירים של צבא ארה"ב על תחילת הפעולה הקרקעית ברצועת עזה

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"]כך מסרה רשת סי.אן.אן ; בין מקבלי המידע על תחילת הפעולה הקרקעית היה יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, מייק מולן

ישראל דיווחה מראש למפקדים בכירים של צבא ארה"ב על תחילת הפעולה הקרקעית ברצועת עזה כך מסרה רשת סי.אן.אן.

כתבת סי.אן.אן. בפנטגון מסרה, כי בין מקבלי המידע על תחילת הפעולה הקרקעית היה יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, מייק מולן.

ובינתיים, זמן קצר לפני כינוס מועצת הביטחון, מוסיפה ארה"ב לדבוק בתמיכה ללא סייג בפעולה הישראלית ברצועת עזה. ממשל בוש מסרב ללחוץ על ישראל להסכים להפסקת אש מיידית, בניגוד למגמה שמתגבשת במועצת הביטחון, בהתייעצויות בלתי רשמיות בין חברות המועצה. הממשל מוסיף לדרוש, שכל הכרזה על הפסקת אש תכלול ערובות לשינוי התנהלותו של חמאס.

בהודעה שפורסמה הלילה, אומר דובר משרד החוץ האמריקני, שון מקורמאק: "איננו חותרים להפסקת אש שתשיב את המצב לקדמותו, מצב שבו חמאס יכול לשגר רקטות לעבר ישראל ולגזור על תושבי עזה חיי אומללות. ברור שצריך להשיג הפסקת אש מהר ככל האפשר, אך אנו זקוקים להפסקת אש יציבה, בת-קיימא ושאינה מוגבלת בזמן".

עם זאת, ברמז למצב ההומניטרי המידרדר ברצועה, קוראת ההודעה לישראל "להביא בחשבון את תוצאות פעולותיה".

הנשיא בוש קיבל במשך היום תדרוכים שוטפים על ההתפתחויות בעזה, לדברי דובר בבית הלבן. "פקידי רשות אמריקניים קיימו מגעים שוטפים עם הישראלים וכן עם פקידי רשות ממדינות באירופה ובמזה"ת", נאמר בהודעת הדובר.

מזכ"ל או"ם, באן קי מון, טלפן הלילה לראש המשלה, אהוד אולמרט, ודרש שישראל תסכים מיד להפסקת אש.