האופציות על הדולר כנגד השקל משקפות צפי להתחזקות בשיעור של 0.9% ל-3.818 שקלים

לידר שוקי הון: שוק האג"ח צפוי להגיב באופן שלילי להסלמה בעזה; השחרים נסחרים בירידות שערים ; תחזית בנק איגוד לאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים עודכנה לרמה של 0.3%, ובשנת 2009 -תחזית האינפלציה היא לרמה של 0.9%

היום, כבכול יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו היתחזקות של 0.9% לרמה של 3.818 שקלים בפתיחת שבוע המסחר. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 3.783 שקלים לאחר שנחלש ב-0.5%.

מבנק ישראל נמסר היום (א') כי יתרות מטבע החוץ הסתכמו בסוף חודש דצמבר 2008 בכ-41.414 מיליארד דולר, גידול בסך 4.559 מיליארד דולר שהם כ-12% לעומת סוף החודש הקודם. מדובר בפעם הראשונה שיתרות המט''ח של בנק ישראל חוצים את רף 40 מיליארד הדולר.

נזכיר, כי לפי תוכנית הרכישה של בנק ישראל, המטרה היא להגיע לרמה של בין 40 ל-44 מיליארד דולר, כך שבנק ישראל יכול להפסיק את התוכנית בכל רגע נתון. עם זאת, גורמים בבנק שראל מסרו ל"גלובס" כי "נכון לעת עתה אין כל כוונה להפסיק את תוכנית רכישות המט''ח". השינוי ביתרות בחודש דצמבר 2008 נובע בעיקר מגידול חד בפיקדונות הבנקים בבנק ישראל במטבע חוץ בסכום של כ-3.133 מליון דולר, המהווים כ-70% מסך הגידול החודשי

"קיימת אי וודאות לגבי ההשלכות של מבצע עופרת יצוקה על ההוצאה הביטחונית ומתי המבצע צפוי להסתיים. כרגע, אין חשש לגידול ניכר בהוצאה התקציבית, וגידול מתון עשוי לתמוך בפעילות הכלכלית". כך כותבים כלכלני לידר שוקי הון בסקירתם השבועית.

עוד אומרים בלידר כי בראשית שבוע זה, שוק האג"ח צפוי להגיב באופן שלילי להסלמה בעזה ואי הוודאות לגבי המשך השהייה של צה"ל ברצועה. בנוסף, עלייה בתשואות הארוכות בארה"ב ל-2.41% אינה תומכת בירידת תשואות בישראל. ואכן, השחרים - אגרות חוב ממשלתיות שאינן צמודות ונשואות ריבית קבועה - נסחרים בירידות שערים בכל הסדרות.

לדברי הכלכלנים, בראיית מאקרו, בטווח של חודש-חודשיים קדימה, עדיין קיים פוטנציאל לרווח הון מסוים בשוק האג"ח: הריבית נמוכה, המדדים יהיו שליליים, בנק ישראל מקטין את גיוסי המק"מ וקיים עודף פדיון עצום באג"ח הממשלתי עד פברואר.

לבסוף אומרים בלידר שוקי הון כי ברבעון השני של 2009 התנאים יהיו פחות נוחים לשוק האג"ח - עודף גיוס ממשלתי, סוף עידן הורדת הריבית, כנראה מדדים חיוביים, ואולי סימנים ראשוניים להתיצבות בפעילות הכלכלית.

[לאתר אפיקים סולידיים]

כלכלני אגוד: התנודתיות בשוק המניות תימשך

בסקירת המאקרו של בנק אגוד כותבים הכלכלנים כי "למרות העליות בשווקים שחלו בשבוע שחלף, המגמה בשווקים לא השתנתה, ולדעתנו, התנודתיות בשוק המניות תימשך, כאשר שם המשחק לשנת 2009 הינו בחירה סלקטיבית של מניות הנסחרות נמוך משמעותית מערכן הכלכלי ועוסקות בתחומים שייפגעו פחות מהמשבר מהמיתון".

לתיק סולידי ממשיכים הכלכלנים בהמלצתם על אחזקה של 10% באפיק המנייתי, ולתיק קולטיבי הם ממליצים על שיעור אחזקה של 30%.

בהתייחסם ללחימה בעזה, מבהירים באגוד כי החשש הוא שהוצאות הביטחון של הממשלה יגדלו מאוד ויעמיקו עוד יותר את החריגה מיעד הגירעון, שלפני התחלת המבצע עמד על 4% מהתוצר.

תחזית בנק איגוד לאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים עודכנה לרמה של 0.3%, ובשנת 2009 -תחזית האינפלציה היא לרמה של 0.9%. בשל ההתמתנות בלחצים האינפלציוניים בישראל והמשך הורדות הריבית של בנקים מרכזיים בעולם, כלכלני אגוד מצפים שהריבית של בנק ישראל תוסיף לרדת ברבע אחוז.

אשר לשוק המט"ח בשבוע הקרוב, תמיכה חזקה שוכנת ב-3.677 שקלים לדולר. התנגדות קרובה קיימת ב-3.89 שקלים לדולר, ורחוקה יותר ברמת ה-4 שקלים לדולר.