לב לבייב בבקשת ערעור לעליון: "איננו יכולים לחשוף מסמכים השייכים לאפריקה ישראל"

לדבריו, התובע - שטוען כי לבייב הסתיר מידע ביחס לשווי אפ"י פיתוח - מחפש כל דרך משפטית על מנת לאלץ את לבייב לחשוף מסמכים, לרבות הפרוטוקולים של הדירקטוריון

בעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב טוען בבית המשפט העליון, כי איננו יכול לחשוף מסמכים השייכים לחברה. הטענה באה בבקשת רשות ערעור שהגיש לבייב לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי להורות ללבייב לחשוף מסמכים ובכללם הפרוטוקולים של דירקטוריון אפריקה ישראל .

ההחלטה באה במסגרת תביעה נגזרת שהוגשה כנגד לבייב ודירקטורים בבנק לאומי בקשר לעסקה שבוצעה בשנת 2006, אשר על פיה חויב בנק לאומי למכור 16% מחברת אפריקה על פי הוראות המפקח על הבנקים באותה עת.

המניות נמכרו במחיר של 150 שקל למניה, אך לאחר מכן עלה שווי המנייה למחיר של כ-550 שקל. יצוין, כי מאז ירדה המניה ירדה היום בכ-90%. בעל מניות בבנק לאומי טוען, כי לבייב הסתיר מידע מהבנק ביחס לשווי של חברה ברוסיה (אפ"י פיתוח ), וכתוצאה מכך נגרם לבנק נזק ישיר של כ-158 מיליון שקל ונזק עקיף של כ-55 מיליון שקל. לבייב טוען בבית המשפט העליון כי התובע בתביעה הנגזרת, עזי רפאלי, לא הראה תשתית ראייתית ראשונית על מנת לאפשר גילוי מסמכים וכי התובע מחפש כל דרך משפטית על מנת לאלץ את לבייב לחשוף מסמכים ובכללם כאמור את הפרוטוקולים של הדירקטוריון.

את לבייב מייצגים עוה"ד גיורא ארדינסט, רן שפרינצק ואמיר טבנקין ממשרד ארדיניסט בן נתן.