גורמים משפטיים: התיק הפלילי של גאידמק יתעכב עד שיתברר אם ישוב לישראל

מנגד ההערכה היא כי עד שלא יידע אם יוגש נגדו אישום בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים, גאידמק לא ישוב לארץ ויעדיף לסכן את הערבויות שהפקיד

התיק הפלילי של ארקדי גאידמק יתעכב לעוד פרק זמן, עד שיתברר אם הוא חוזר לישראל. כך מעריכים גורמים משפטיים בהתייחס ליציאתו של גאידמק את ישראל לפני כשבועיים וחצי, ערב השימוע שנערך לו בפרקליטות בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים , בה הוא חשוד בעבירות של הלבנת הון.

לפי ההערכה, הפרקליטות תמתין מספר חודשים כדי לראות אם גאידמק ישוב. היה ולא ישוב, הפרקליטות יכולה להגיש כתב אישום, לחלט את הערבויות שהפקיד כשיצא מהארץ בסך כ-6.5 מיליון דולר ולהכריז עליו כמבוקש.

מנגד מעריכים גורמים משפטיים כי עד שלא יידע אם יועמד לדין, גאידמק לא ישוב לארץ ויעדיף לסכן את הערבויות שהפקיד. לפי ההערכה, גאידמק יעדיף להישאר ברוסיה, עימה אין לישראל הסכם הסגרה. אלא, שלפי ההערכות, כל עוד גאידמק אינו שב לארץ, האינטרס של הפרקליטות לקדם את הטיפול בתיק יילך ויפחת. כך או כך, סביר להניח כי הפרקליטות לא תזדרז לפעול, בין היתר, על רקע העובדה שהתיק ממילא נמשך כבר זמן רב (לפני שנתיים וחצי נערך לגאידמק שימוע ראשון בתיק - ה.מ).

לאחר יציאתו מהארץ אמרו מקורבי גאידמק כי הוא נסע לרוסיה לצורך טיפול בעסקיו שם, וכי הוא צפוי לשוב בתוך מספר ימים. בינתיים, 17 ימים לאחר שיצא, גאידמק לא שב, ולא ברור כרגע אם בכוונתו לשוב. גאידמק אמר היום (ב') בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי אינו חייב דין וחשבון לאיש לגבי מועד חזרתו לארץ.

גורמים מקורבים לגאידמק מציינים כי יש לו טענות הגנה טובות, אך הם מטילים ספק אם לפרקליטות תהיה התעוזה המספקת "לרדת מהעץ" ולסגור את התיק, לאחר שהוא נמצא בטיפול זמן כה רב. בתוך כך, ביום חמישי האחרון התקיים שימוע לנחום גלמור, החשוד בכך ששימש לכאורה איש הקש של גאידמק.