גם הנהלת לידר השקעות מקצצת בשכר: המנכ"ל יקצץ 10% וירוויח "רק" כ-100 אלף שקל בחודש

יאיר פודים ומנכ"לים של החברות שבשליטתו יוותרו החל מהחודש גם על עדכוני המענק החודשי, הניתן אחת לשנה, לתקופה של 18 חודשים ; ע"פ הדו"חות הכספיים לסוף שנת 2007, עלות שכרו החודשי של פודים הינה 266.6 אלף שקל בחודש, כשמרכיב המענק, תלוי הרווח, מכריע יותר

חברת לידר השקעות מצטרפת למגמת קיצוצי השכר בהנהלה על רקע המשבר הכלכלי. החברה הודיעה היום (ב') לבורסה כי מנכ"ל החברה, יאיר פודים, ומנכ"לי החברות שבשליטתו הסכימו לוותר מיוזמתם, החל מהחודש, על 10% מהשכר החודשי.

כן יוותרו על עדכוני הגמול החודשי (בשיעור שנתי של 5% המבוצעים בתחילת כל שנה קלנדרית), וזאת לתקופה של 18 חודשים. החברה מסרה כי הוויתורים הם "על רקע האירועים בכלכלה העולמית והשלכותיהם על המשק הישראלי ולנוכח צעדי ההתיעלות בהן נוקטת החברה".

על-פי הדו"חות הכספיים לסוף שנת 2007, עלות שכרו השנתי של פודים הינה 3.2 מיליון שקל, ובחישוב פשוט - 266.6 אלף שקל בחודש. גורמים בחברה מסרו ל"גלובס" כי שכרו החודשי של פודים מורכב מ-2 חלקים: מרכיב הגמול החודשי שנקבע בהסכם, ומרכיב המענק שתלוי ברווח שמציגה החברה.

הגורמים מסרו כי המרכיב השני הוא בעל משקל רב יותר בחישוב שכרו החודשי של פודים, ולאור העובדה שלידר סיימה את 9 החודשים הראשונים של 2008 בהפסד, שכרו החודשי של פודים נמוך מהסכום שבספרים. ע"פ הגורמים, הקיצוץ של 10% יחל מסכום של כ-120 אלף שקל.