מניית Satyam נפלה ב-77% לאחר התפטרותו של היו"ר: בורסת מומבאי צנחה ב-7.3%

[למדור שוקי עולם] היו"ר, בי. רמלינגה ראג'ו, הודיע כי החברה ניפחה את המאזן הכספי ב-1.04 מיליארד דולר במזומן ; מניית Satyam ננעלה על מחיר של 41 רופי ; יום המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת

Satyam , שמעניקה שירותי IT ונסחרת בבורסת הלאומית של הודו, הודיעה על התפטרותו של יו"ר החברה, בי. רמלינגה ראג'ו. המניה צנחה היום ב-77.1% ל-41 רופי למניה. מדד הסנסקס של בורסת מומבאי ננעל בירידה של 7.3% על 9,580 נקודות. בורסות אסיה סיימו את יום המסחר במגמה מעורבת.

היו"ר הודיע כי החברה ניפחה את המאזן הכספי ב-1.04 מיליארד דולר במזומן, והוסיף גם שהחוב של החברה לבנקים הגיע ל-253 מיליון דולר.

"הפער במאזן נוצר אך ורק בשל ניפוח רווחים במהלך מספר שנים...מה שהתחיל כפער שולי בין הרווח התפעולי לרווח הממשי גדל במשך השנים והגיע לסכום משמעותי", אמר היו"ר היוצא של Satyam. "בצער עמוק וחרטה כנה אני עוזב את החברה ומוכן להתמודד עם ההשלכות המשפטיות הנובעות מהמקרה המצער".

באמצע דצמבר ניסתה משפחת ראג'ו לעשות עסקת בעלי עניין - שבמסגרתה תרכוש Satyam את Maytas Properties וחברה נוספת הנמצאת בבעלות המשפחה, Maytas Infra, תמורת 1.6 מיליארד דולר, מהם 1.3 מיליארד דולר עבור הראשונה והיתר עבור השנייה. אך העסקה שניסתה Satyam להוציא לפועל יצרה תרעומת ציבורית, עוררה את חמתם של בעלי מניות המיעוט, וגרמה ליו"ר החברה, רמלינגה ראג'ו לסגת ממנה, כמעט באותה מהירות שבה החליט עליה.

נציין כי בתחילת השנה השקיעה ליוורמור , שבשליטת נועם לניר, 20 מיליון דולר בקירוב בקרן ייעודית ששמה SRS charminar, ומטרתה הייתה להשקיע בחברת נדל"ן הודית ששמה לא ננקב. ל"גלובס" נודע כי מדובר היה בחברת Maytas Properties. אם העסקה של Satyam היתה יוצאת אל הפועל, ליוורמור היתה נהנית מרווח של 8 מיליון דולר, סכום לא מבוטל בימים קשים אלו.