שמץ תקווה: הקורבנות של מיידוף יתחילו להשיב לעצמם בקרוב חלק מהכסף

לקוחות החברה של מיידוף כללו בנקים, קרנות גידור, ארגוני צדקה, אוניברסיטאות ואנשים פרטיים. סך השקעותיהם בחברה, ברנרד ל. מיידוף אינווסטמנט סקיוריטיס, הסתכמו בכ-37 מיליארד דולר

ייתכן שכבר בחודש הבא יוכלו קורבנות ההונאה של ברנרד מיידוף להשיב לעצמם חלק מכספם האבוד. כך מעריך סטיבן הארבק, נשיא סקיוריטיס אינווסטור פרוטקשן קורפ (SIPC), גוף שהוקם כדי להגן על משקיעים קטנים. "זו משימה שדומה לשחזור של ביצה מקושקשת", אומר הארבק.

לפי הארבק, התשלומים הראשונים שתעביר הקרן למשקיעים המרומים יחלו "בעוד חודש-חודשיים", וזאת בהנחה שלא יהיה קשה מדי לאתר את המזומנים. חלק מהלקוחות יצטרכו להמתין חודשים רבים.

SIPC, גוף שפועל מוושינגטון ושהוקם בידי הברוקרים-דילרים החברים בו, פועל כנאמן מטעם בית המשפט, במטרה להשיב את הכספים שנעלמו בפרשות הונאה פיננסיות. SIPC משתמשת בהונה כדי לפצות משקיעים בגין אובדן ניירות ערך ומזומנים עד 500 אלף דולר ללקוח, 100 אלף מתוכם במזומן.

"פרשת מיידוף היא בסדר גודל שונה לחלוטין מכל המקרים שעמם התמודדה עד כה SIPC, שהוקמה כדי להגן על משקיעים קטנים", אומר הארבק. הקרן מחזיקה בנכסים בשווי 1.6 מיליארד דולר, ובאשראי של מיליארד דולר המקצה לה משרד האוצר של ארה"ב, ובקו אשראי נוסף מקונסורציום בינלאומי של בנקים.

תומס אורצ'יו, לשעבר יו"ר ההתאחדות הארצית של היועצים הפיננסיים האישיים, טוען כי ל-SIPC "אין אפילו שבריר ממה שהם צריכים כדי לפצות את המשקיעים בחברה של מיידוף".

הנאמן המטפל בפירוק החברה של מיידוף שלח ב-2 בינואר כ-8,000 טופסי תביעה למשקיעים שהשקיעו בחברה ב-12 החודשים האחרונים, ולאחרים שהופיעו לפחות באחת מרשימות הנמענים שהשיג הנאמן.

לקוחות החברה של מיידוף כללו בנקים, קרנות גידור, ארגוני צדקה, אוניברסיטאות ואנשים פרטיים. סך השקעותיהם בחברה, ברנרד ל. מיידוף אינווסטמנט סקיוריטיס, הסתכמו בכ-37 מיליארד דולר, על-פי הערכת בלומברג, המבוססת על נתונים שנחשפו ועל דיווחים בעיתונות.