מחזיקי האג"ח ב-PMS: "נכסי החברה יימכרו אם המו"מ להכנסת משקיע ייכשל"

היום התקיימה אסיפת מחזיקי אג"ח שהייתה רגועה יותר מקודמתה ; באסיפה עדכן בעל השליטה אילן ניר, לגבי התקדמות המגעים ; התחייבויות החברה מסתכמות בכ-700 מיליון שקל

חברת הנדל"ן PMS שעוסקת בנדל"ן מניב בשבדיה, קיימה היום אסיפת אג"ח בה עודכנו מחזיקי האג"ח לגבי המשא ומתן המתנהל מול גורמים המגלים עניין בחברה. בניגוד לאסיפה הקודמת שבה ספגה הנהלת החברה אש מצד מחזיקי האג"ח, הפעם האווירה הייתה נינוחה יותר, אולי מתוך תקווה שכניסת המשקיעים החדשים לחברה תצא לפועל.

בעלי השליטה הנוכחים ב-PMS הם אילן ניר (40.2%) המשמש גם מנכ"ל ויו"ר, ודליה ואבנר לנדאו (12%). משקיעים מעניינים נוספים שלהם אחזקות בחברה הם ראובן אדלר (3%) ואייל חומסקי (3%) בעלי משרד הפרסום.

סיבה נוספת לשקט היחסי ששרר באסיפת האג"ח שהתקיימה היום היא שיתוף הפעולה של נציגות האג"ח עם ההנהלה. המשקיעים הפוטנציאלים בחברה מנהלים משא ומתן עם בנקים בשבדיה למימון העסקה, וככל הנראה הם צפויים לקבל תשובה בעניין בתוך שבוע. ההשקעה תכלול השלמת פרויקטים והפחתת חוב מול הבנקים השבדים.

"המשקיעים כבר ביצעו בדיקות"

ניר, היו"ר והמנכ"ל, ציין בפני מחזיקי האג"ח, שהמשקיעים שמגלים עניין בחברה כבר ביצעו מספר בדיקות. בנוסף, הוא הסכים למחוק אג"ח שגינן בוצעה רכישה עצמית חוזרת.

גם נציג מחזיק האג"ח, שחר רג'ואן מאנליסט, ניסה לשמור על טון ענייני. "העסק התנהל בצורה תמוהה, היה משהו לא ישר בשבדיה, אבל השאלה עכשיו היא איך מתקדמים מכאן הלאה". לדבריו, "למשקיעים יש אינטרס להשאיר את החברה ציבורית. העסקה עם הגורמים שמגלים עניין בחברה היא מצוינת מבחינתם משום שהם ייהנו מהטעות של החברה, ויקבלו אותה תמורת נזיד עדשים".

הוא הוסיף כי הוא מקווה שמחזיקי האג"ח יוכלו להשיב אחוז גבוה מהכסף שלהם בחזרה, והציע לחשוב על שיטת פיצוי כזאת שלפיה אם החברה והמניה יחזרו לעמוד על הרגליים, המשקיעים יוכלו ליהנות מהאפסייד. כרגע נסחרות האג"ח של החברה בתשואה של לא פחות מ-327%.

הערכת השווי האחרונה שבוצעה לנכסי PMS הסתכמה ב-800 מיליון קרונות (כ-400 מיליון שקל), ללא פרויקט "פרי הארבור" (Free Harbor), שהיה ככל הנראה הקש ששבר את גב הגמל. עם זאת, בתקופה הנוכחית רבות מהערכות השווי אינן רלוונטיות למחירים הריאליים בשוק.

מחזיקי האג"ח אמרו היום כי "אם המו"מ עם המשקיעים לא יצליח החברה הולכת ל'פייר סייל'". משמעותו של מהלך כזה היא מכירת חיסול מהירה של נכסי החברה, במחירים שיחזירו להם רק חלק קטן מהחוב. על פי הדו"חות לרבעון השלישי של השנה, לחברה יש התחייבויות שוטפות של 47.7 מיליון שקל, והתחייבויות לזמן ארוך של 650.4 מיליון שקל, כשמתוך זה 52 מיליון שקל הם החוב למחזיקי האג"ח.

עם זאת, הצרות של PMS לא מתמצות רק במינוף גדול מדי,והחברה סובלת גם מחוסר מזל לאחר שבנק וקבלן שעבדו עמם נקלעו לקשיים בזה אחר זה.

בסוף הישיבה נקבע כי בעוד שלושה שבועות תכונס אסיפה נוספת, אלא אם יתרחש אירוע שידרוש כינוס מוקדם יותר. בנוסף, נבחר בני דקלו כנציגם של מחזיקי האג"ח הפרטיים.